به گزارش عصر توریسم، رییس اداره میراث فرهنگی شاهرود از مرمت معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا در بیارجمند آگاهی داد و اظهار داشت: پیگیر ثبت جهانی این روستا امسال هستیم.

مرتضی نظری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اعلان اینکه در امتداد مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی روستای قلعه بالا اخطار و تذکرات لازم به تعدادی از مالکان داده شده است، اشاره کرد: در نخستین فرصت ایرادات رفع می شود تا بتوانیم بافت روستا را یکسان نگه داشته و در امتداد ثبت جهانی بکوشیم.
وی با اعلان اینکه اتمام سنگ فرش قسمتی از معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا همچون اقداماتی است که در این منطقه انجام شده است، اضافه کرد: روستای هدف گردشگری قلعه بالا پتانسیل ثبت جهانی شدن را دارد و این امر مستلزم همکاری و همراهی کلیه دستگاه های اجرائی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بیان کرد: امسال نیز اعتبارات مناسبی برای این روستا در نظر گرفته شده است.
نظری افزود: در امتداد رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و باتوجه به مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی قلعه بالا سقف حمام قلعه بالا مرمت و سبک سازی شد.
وی از آماده سازی اقامتگاه بوم گردی دهیاری قلعه بالا نیز آگاهی داد و اظهار داشت: این اقامتگاه سال ها بلا استفاده بوده است که با پیگیری های انجام شده و اقدامات دهیاری قلعه بالا آماده سازی شده و آماده استفاده خواهد بود.

منبع: