به گزارش عصر توریسم مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اتباع ایرانی هنگام ورود به گرجستان، ابراز امیدواری کرد نحوه تعامل با گردشگران ایرانی در مبادی ورودی سلیقه ای نباشد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا از بخش اطلاع رسانی سفارت ایران در تفلیس، وبینار مدیران کل گردشگری جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با هدف بررسی راهکارهای توسعه گردشگری بین دو کشور، رفع مشکلات موجود و چشم انداز آینده گردشگران بخصوص دوران پساکرونا برگزار شد.

«لیلا اژدری» مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در این وبینار، ضمن اشاره به ظرفیت های حوزه گردشگری در ایران همچون جاذبه های فراوان تاریخی، سیاحتی و مذهبی، قیمت ارزان و امنیت بالا از سوی گرجی خواست تا زمینه حضور تورهای گردشگران گرجی در ایران را فراهم آورد.

وی ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اتباع ایرانی هنگام ورود به گرجستان، ابراز امیدواری کرد نحوه تعامل با گردشگر های ایرانی در مبادی ورودی به شکل سلیقه ای نباشد و در این خصوص مقررشد برپایه سازوکارهای مرضی الطرفین اقدام گردد.

«وختانگ کورتسخالیا» مدیرکل امور بین الملل سازمان ملی گردشگری گرجستان هم ضمن اشاره به این که این کشور همواره مقصد گردشگری جذاب بوده است، اظهار داشت: این بخش در دوران انتشار کرونا صدمات بسیاری دید و احیای آن یکی از اولویت های دولت گرجستان در پساکروناست.

وی افزود: دولت گرجستان درصدد است فضای گردشگری را علاوه به ۲۷ کشور تعیین شده قبلی برای اتباع دیگر کشورهای جهان را هم بازگشایی کند و درصدد برنامه ریزی و تنظیم مقدمات امر بوده و سپس در ستاد کرونا گرجستان به تصویب خواهد رسید.

کورتسخالیا همینطور ضمن اشاره به جذابیت بازار گردشگری ایران ابراز امیدواری کرد نام ایران در لیست کشورهای مجاز تردد مرز زمینی برای اتباع آنها قرار بگیرد.

منبع: