عصر توریسم: رئیس جامعه هتلداران درنشست خبری نمایشگاه گردشگری پارس اظهار داشت: برای نخستین بار اعلام شده كه متقاضیان می توانند برای بازسازی و نوسازی تجهیزات برای هتل های موجود درخواست وام از صندوق توسعه ملی كنند.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، نشست خبری دهمین نمایشگاه گردشگری پارس عصر روز ۱۳ آبانماه در هتل هویزه تهران برگزار گردید.
در این برنامه علیرضا دژبد مدیر اجرایی نمایشگاه گردشگری پارس اظهار داشت: این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه در شهر شیراز برگزار می گردد. در این نمایشگاه سفارتخانه ها و مجموعه های هلتداری و سرمایه گذاران حضور دارند. محورهای این نمایشگاه هم گردشگری سلامت، جامعه هتلداران، آموزشگاههای هتل و تجهیزات وابسته هتلداری است.
در ادامه این برنامه مصیب امیری مدیركل میراث فرهنگی استان فارس هم بیان كرد: یكی از سالن های این نمایشگاه به هتل ها و صنایع وابسته اختصاص داده شده است. این نمایشگاه بعد از سالها توقف در سال قبل برگزار گردید و امسال دهمین دوره آنرا برگزار می نماییم. خوشبختانه هم سال قبل و هم امسال استقبال خوبی از آن شده است.
وی اضافه كرد: اكنون در استان فارس ۹۳ هتل و هتل آپارتمان وجود دارد و ۱۳۵ مهمانپذیر و ۸۰ اقامتگاه بوم گردی و ۱۸ هزار تخت اقامتی و ۱۱۷ پروژه فعال در حوزه زیرساخت های گردشگری داریم. امسال بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان برای تاسیسات اقامتی پرداخت شده است. ۱۶۱۶ طرح در زمینه اشتغال فراگیر روستایی مصوب شده. اعتبار آنها ۱۲۷ میلیارد بوده كه ۳۰ میلیارد تومان به این طرح ها پرداخت شده است.
حسین اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: كشورهایی كه از لحاظ اقتصادی در رتبه های خوبی قرار گرفته اند دو سوم اقتصادشان در بستر نمایشگاهها شكل گرفته است اما ما هنوز نتوانسته ایم بخش نمایشگاهی را در كشور راه بیاندازیم. خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی برگزاری نمایشگاهها را واگذار كرد.
نمایشگاهها یكی از بهترین عرصه های رویداد گردشگری می باشد. امیدواریم در سالهای آینده بتوانیم همه كشور را به یك نمایشگاه گردشگری تبدیل نماییم. اگر میراث فرهنگی تبدیل به ثروت نشود در مسابقه ای كه بین تمام اهالی میراث فرهنگی و گردشگری دنیا وجود دارد شكست می خوریم.
جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران هم بیان كرد: اكنون ۲ هزار هتل و هتل آپارتمان داریم كه ۸۰۰ هتل آپارتمان و ۱۲۰۰ هتل تحت پوشش جامعه هتلداران ایران هستند. از این تعداد ۶۰ هتل ۵ ستاره هم وجود دارد و در تهران ۵ هتل ۵ ستاره در دست داریم. بیشتر هتل های ۵ ستاره در مشهد هستند.
وی اظهار داشت: در برای استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی مشكلی نداریم حتی اعلام شده كه هتل های موجود كه تاكنون نمی توانستند از این صندوق وام بگیرند می توانند درخواست خویش را برای بازسازی و نوسازی تجهیزات اعلام كنند.
در ادامه محمد ابراهیم لاریجانی مدیر كل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری بیان كرد: ما ۵۳۰ رویداد گردشگری در ۱۲ ماه سال در ۳۱ استان كشور داریم كه آنرا در قالب یك تقویم اعلام خواهیم كرد.
وی اظهار داشت: در حوزه سرمایه گذاری، نمایشگاه قوی نداریم. همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در سالهای گذشته برگزار می شد اما استان فارس هم می تواند به این نمایشگاه بخش سرمایه گذاری را اضافه كند.