عصر توریسم: شمار زائران و گردشگران شیعه از كشورهای عراق، بحرین، كویت، افغانسان و پاكستان همزمان با فرا رسیدن روزهای عزاداری آخر ماه صفر در شهر مشهد افزایش پیدا كرد.
محمد قانعی ـ رییس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی ـ با اشاره به این خبر به ایسنا اظهار داشت: با عنایت به مضجع شریف رضوی در شهر مشهد، در این روزها حضور زائران ایرانی و خارجی با هیجان ویژه ای همراه شده و عزاداری هیات های مذهبی این كشورها جدی تر شده است.
وی اضافه كرد: این شهر با ۲۳۰ باب هتل به گنجایش ۷۵ هزار نفر در پیك سفر قرار گرفته كه تكمیل این ظرفیت در ایام سه شنبه و چهارشنبه به مرز ۹۵ درصد می رسد و پیش بینی می گردد در روز شهادت امام رضا (ع) این ظرفیت صد درصد كامل شود.
به گفته او، درحال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت هتل های مشهد در اختیار گردشگران و زائران خارجی قرار دارد كه البته این شرایط باثبات نیست و امكان دارد این حجم در ماه های آینده تغییر كند.
عضو هیات مدیره جامعه هتلداران ایران اظهار نمود: با عنایت به اربعین و حضور جمعی از زائران در مشهد، از یك ماه پیش بازرسی های سرزده و محسوس از هتل های این شهر انجام شد كه تذكرهایی درباره ضرورت هوشمندی در رعایت مسائل ایمنی و امنیتی به هتلداران داده شده است.
او درباره افزایش نرخ در بعضی هتل های مشهد با عنایت به پیك سفر در این شهر، اظهار داشت: با وجود افزایش هزینه ها اما هتل ها نرخ ها را نسبت به سال قبل تغییر ندادند. امكان دارد برخی اقامتگاه ها تخفیف ها را برداشته باشند كه این گمان رفته است هتل ها گران فروشی می كنند، درصورتی كه آن ها قبلا نرخ اتاق را با تخفیف به مسافر عرضه می كردند و الان كه قیمت اصلی را اعلام می كنند به نظر می رسد افزایش نرخ اتفاق افتاده است. اگر خلاف این باشد اتحادیه هتلداران حتما با متخلفان برخورد می كند.
قانعی همینطور به فعالیت غیرمجاز خانه مسافرها كه بخشی از گردشگران و زائران خارجی در آن ها اسكان دارند، اظهار داشت: ما همیشه نسبت به نوع فعالیت آن ها معترض بوده ایم چون شهری مثل مشهد با كمبود اقامتگاه روبرو نیست. اكنون كه این شهر مقصد اصلی گردشگران كشورهای منطقه شده بخشی از آن ها سراغ این اقامتگاه های غیرمجاز می روند كه به لحاظ امنیتی اصلا به صلاح نیست، چون اطلاعات این مسافران در هیچ سامانه ای ثبت نمی گردد. پیشنهادهایی داده شد تا اتباع خارجی از فضاهای رسمی استفاده كنند كه امیدواریم سریع تر این وضعیت سامان دهی شود.

دسته‌ها: توریسم