عصر توریسم: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز مرمت و احیاء خانه و باغ یحیی بیك توسط بخش خصوصی آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، «حبیب یزدان پناه» اظهار نمود: مرمت این بنای باقی مانده از دوران قاجار، توسط بخش خصوصی شروع شده است و تا اختتام آذرماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی اشاره كرد: با عنایت به قرارگیری اثر در راه عبور زائران میلیونی امام رضا(ع) و امامزاده حمزه الرضا مقرر شد با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این اثر شاخص در قالب اقامتگاه بوم گردی احیا شود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این كه خانه های قدیمی هر كدامشان نشان از تاریخ و معماری یك دوره دارد، تصریح كرد: پیگیر پروژه های مشاركتی و جلب رضایت مالكان در جهت حفظ این خانه های قدیمی و تاریخی هستیم.
اثر تاریخی خانه و باغ یحیی بیك كه در شهرستان شیروان و شهر زیارت واقع شده از آثار شاخص دوره قاجار كه در سال 1394 به شماره 31222 در لیست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است، از نظر تزئینات، هشتی و كاربندی ها، سرستون های زیبا، پلان كلی و طراحی شده داخل باغ در سطح شهرستان اثری منحصر به فرد بشمار می آید.