به گزارش عصر توریسم سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از آغاز راه اندازی نخستین باغ گل نرگس در سمنان اطلاع داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، سید محمد قاسمی با بیان این خبر اظهار داشت: این پروژه با رویكرد احیایی گل نرگس در شهر سمنان، در كوچه باغی واقع در ابتدای باغ راه نی كوچه و باغ محله كدیور از محلات قدیمی سمنان در حال راه اندازی است.
وی بیان كرد: با عنایت به جایگاه ویژه گل نرگس در فرهنگ كهن شهر سمنان، این باغ گل می تواند علاوه بر شادی و نشاط بازدید كنندگان، گوشه ای از فرهنگ دیرین این سمنان را بازگو كند. گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصر به فردی نسبت به سایر مناطق كشور است و گل نرگس سمنان از این منظر در مقایسه با گل های نرگس كشور، برتری دارد.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان با اشاره به ابعاد این پروژه تصریح كرد: این باغ گل به متراژ 1500 متر مربع و با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال راه اندازی می گردد. در حاشیه این باغ ۳۰۰۰ پیاز گل نرگس و ۴۱ اصله درخت مثمر به میمنت چهل و یكمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هم كاشته می گردد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، نرگس سمنان به صورت خودرو و گاه در كنار جویبارها و باغات حاشیه شهر سمنان می روید. خاص بودن نرگس سمنان سبب شده كه مردم این شهر نگاه ویژه ای به این گل زیبا داشته باشند به صورتی كه سمنانی ها گلدان های مشبك خاصی برای آن طراحی نموده و پیازهای نرگس را در فضای مشبك آن می كارند تا سرشاخه های نرگس در اندازه های مختلف از این سفال بیرون زده و زیبایی بیشتری تولید كند.
گل نرگس سمنان دارای عطر و بوی متفاوت و منحصر به فردی نسبت به گل نرگس سایر مناطق كشور است، این گل در فصل زمستان می روید و بهترین زمان برای مشاهده نرگس زارهای سمنان اوایل زمستان تا اواسط این فصل است. در سال های اخیر به منظور معرفی بیشتر نرگس سمنان جشنواره ای تحت این عنوان در سمنان برگزار می گردد.
گل نرگس سمنان همچون عطر و بوی آن نسبت به گل نرگس سایر مناطق كشور متفاوت می باشد و با این شرایط سمنان می تواند بعنوان مهد پرورش گل نرگس كویری مطرح شود. نرگس زارهای سمنان از جاذبه های طبیعی این شهرستان به حساب می آید و فرصت مناسبی برای جذب توریست در فصل زمستان است.

دسته‌ها: توریسم