عصر توریسم: رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدیدش از سومین نمایشگاه صنایع دستی فجر پیشنهاد طرح لباس سنتی ویژه مدیران را داد و بر نگاه حمایتی از سوزن دوزی سیستان و بلوچستان تاكید نمود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، سومین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ۱۲ بهمن برگزار شده وتا ۲۲ بهمن در سه تالار از تالارهای خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه ۱۷۱ اثر از ۸۰۰ اثری كه به مرحله داوری رسیده بودند در این تالارها به نمایش گذاشته شده اند. این آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل رشته های قلم زنی معرق، مشبك، فلز، زیورآلات، سوزن دوزی، سفال، سرامیك، چرم و… است.

پیش از ظهر روز ۱۴ بهمن ماه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از این نمایشگاه دیدن كرد. وی در حاشیه بازدیدش از این نمایشگاه به معاون صنایع دستی اظهار داشت: باید توجه بیشتری به سوزن دوزی های استان سیستان و بلوچستان شود چونكه این استان سوزن دوزی های فاخری دارد اما در سطح گسترده تبلیغ و استفاده از آنها فراگیر نشده است. به استان سیستان و بلوچستان باید نگاه حمایتی كنید. با همكاری مدیركل میراث فرهنگی استان، برنامه ای برای این مساله داشته باشید. همین طور قسمتی از كمك های فنی و اعتباری خودرا برای این مساله كنار بگذارید.
مونسان همین طور در گفتگویش با مدیركل میراث فرهنگی استان تهران و معاون صنایع دستی كشور پیشنهاد كرد: طرحی برای لباس رسمی و سنتی مدیران داشته باشیم تا من هم بتوانم از آن لباس بهره برده و در هیئت دولت حضور داشته باشم و استفاده از لباس سنتی تبدیل به یك جریان شود.

در پاسخ به این مساله دلاور بزرگ نیا مدیر كل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: بعضی از مدیران میراث فرهنگی در استانها مانند مدیر استان كردستان در هر برنامه ای رسمی لباس سنتی كردی می پوشند كه بسیار جالب است. بعضی از روسای جمهور كشورهای دیگر باز لباس رسمی كشورشان را می پوشند.
مونسان همین طور در گفتگوی تلویزیونی خود در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت كه مشكلی برای تامین منابع مالی برای هنرمندان نداریم. هر كجا كه باز به وام داشته باشند یا مواد اولیه بخواهند تهیه خواهیم كرد بیمه هنرمندان باز پیگیری شده است و البته امیدواریم كه سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را برای بیمه هنرمندان كامل كند تا ما هم بتوانیم همه هنرمندان را بیمه نماییم.