به گزارش عصر توریسم یكی از مراجع تقلید شیعیان بر لزوم انجام برنامه ریزی مناسب برای نمایش و معرفی صنایع دستی ایران به جهانیان تاكید كرد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مكارم شیرازی ظهر پنجشنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: قرآن كریم در آیات متعددی از گردشگری و سیر در زمین سخن گفته است اما باید توجه داشته باشیم كه منظور گردشگری آموزنده و مشروع است.
وی افزود: در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فكر می كنند و برایشان مهم نیست كه این درآمد با چه وسیله و ابزاری به دست آمده است كه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری باید به این امر توجه ویژه داشته باشند و با گردشگری نامشروع برخورد كنند.
استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینكه ایران از لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه های بسیار خوبی را برای جذب توریست دارد، اضافه كرد: باید بررسی های لازم صورت گیرد تا ببینیم كه چه راه هایی برای گردشگری مناسب می باشد كه در این راه باید به الزامات و باید و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.
وی توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و اضافه كرد: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا در صنایع دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.
آیت الله مكارم شیرازی بعضی از آثار و بناهای فرهنگی را میراث مذهبی و دینی ما دانست و ضمن تاكید بر ضرورت توجه به حفظ این میراث، اضافه كرد: باید اهداف خویش را در برنامه های مربوط به میراث فرهنگی مشخص نماییم تا بتوانیم به خوبی به حفظ این میراث پرارزش بپردازیم.
وی تاكید كرد: ما از هر كار و عرصه ای می توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده نماییم كه میراث فرهنگی هم یكی از همین عرصه ها است و تحقق این مسئله هم برنامه ریزی، هوشمندی و دقت را می طلبد.
مرجع تقلید شیعیان بیان كرد: متأسفانه سیاه نمایی های كشورها و رسانه های غربی ضد جمهوری اسلامی ایران همیشه ادامه دار بوده است.
وی افزود: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیك مشاهده می كنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام ستیزی پی می برند و برنامه های دشمنان در این زمینه خنثی می شود.