وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباب سفرهای نوروز 1400 توضیحاتی را ارائه نمود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، علی اصغر مونسان ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح موزه طلا و جواهرات کرمان با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی ونزوئلا به این استان اظهار داشت: هدف از این سفر افزایش سطح تبادلات گردشگری بین ایران و ونزوئلا است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش سطح همکاریهای دو کشور در حوزه گردشگری هستیم، اضافه کرد: در نخستین قدم شاهد سفر وزیر میراث فرهنگی ونزوئلا به کشورمان هستیم، در این سفر ظرفیت های گردشگری شهرهای کرمان و اصفهان را بعنوان نمونه به هیئت دولتی و غیردولتی ونزوئلا معرفی می نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، کرمان را اولین مقصد سفر هیئت ونزوئلایی به ایران دانست و اظهار داشت: این استان پیشینه تاریخی، ظرفیت های گردشگری و کویر زیبایی که دارد که می تواند منجر به جذب توریستهای خارجی شود.
وی افزود: همراه با این هیئت بعد از یک شب اقامت در کویر و معرفی ظرفیت های گردشگری آن، راهی شهر اصفهان و سپس تهران می شویم.
مونسان اظهار داشت: مکان هایی که ثبت ملی شده اند به هیچ عنوان امکان تغییر و تخریب در آنها وجود ندارد و این مساله مجازات سنگینی را به دنبال خواهد داشت و در این خصوص نگرانی نداشته باشید.
وی با اشاره به اینکه حضور هیئت خارجی به کرمان یکی از الطاف وزارت میراث به استان کرمان است، اضافه کرد: کویر برای گردشگران اروپایی بسیار جذاب است و در این سفر ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان معرفی می شود.
وزیر میراث فرهنگی صدمات کرونا به بخش گردشگری را تصریح کرد و اظهار داشت: به سبب شیوع ویروس کرونا ارتباط با توریستهای خارجی قطع شده است که امیدواریم با آمدن واکسن این مشکل رفع شده و شاهد حضور مجدد توریستهای خارجی در کشور باشیم.
وی با اشاره به وجود مزار سردار شهید سلیمانی در کرمان اظهار نمود: مزار شهید سلیمانی در حقیقت زیارتگاهی برای ارادتمندان منطقه و فرامنطقه ای ایشان است و بطور قطع این مساله موجب جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی می شود. امروز وزیر ونزوئلا به محض ورود به کرمان سراغ مزار این شهید بزرگوار را گرفت و خواهان حضور بر سر مزار ایشان بود.
مونسان درباب طرح تصویب شده در ستاد ملی کرونا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ اظهار داشت: بر این اساس سه نوع سفر تعریف شده که سفرهای نوع اول و دوم مدیریت شده است و در قالب تورهای گردشگری یا اقامت ها در محل های مجاز گردشگری برگزار می شود؛ دغدغه وزارت بهداشت درباب این مکان ها کمتر است چونکه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و بر عملکرد آنها نظارت می شود.
وی با ابراز نگرانی درباب سفرهای انبوه بدون برنامه اظهار داشت: برای کنترل و مدیریت اینطور سفرها به همه استانداران ابلاغ هایی شده است؛ مثلاً در عید نوروز کمپینگ، چادر زدن و اجتماع ممنوع می باشد.
مونسان بیان کرد: سفرهای نوع یک و دو که موجب درآمدزایی برای فعالان حوزه گردشگری می شود پس از یک سال رکود در روزهای نوروز دنبال می شود. در نوع سوم سفر هم تدابیر لازم به کار گرفته می شود تا تجمع و سفر بدون برنامه و پروتکل بهداشتی انجام نشود.
امروز موزه طلا و جواهرات کرمان با حضور وزرای میراث فرهنگی ایران و ونزوئلا راه اندازی شد.