به گزارش عصر توریسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار نمود: در مسافرت به استان كرمان، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای موضوعات مرتبط به مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری این منطقه اختصاص داده خواهد شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، “علی اصغر مونسان” شامگاه سوم مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان كرمان با ابراز امیدواری كه این سفر بتواند به رونق گردشگری استان كرمان كمك نماید، از ظرفیت های مختلف گردشگری این استان سخن به میان آورد و بیان كرد: طبیعت گردی، وجود مختلف آثار تاریخی، مناسبات و آداب مردم این استان تنها بخشی از از ظرفیت های گردشگری كشور بشمار می رود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تعریف بازارهای هدف گردشگری در كشور اطلاع داد و عنوان كرد: وقتی چرخ گردشگری به حركت در بیاید، همه ابعاد اقتصادی كشور هم به تحرك در خواهد آمد.
وی با بیان این مطلب كه بخش گردشگری با حداقل سرمایه گذاری، اشتغال ایجاد می كند، خاطرنشان كرد: پایداری شغل در حوزه گردشگری یكی از خصوصیت های صنعت توریسم است.
مونسان با اشاره به ابعاد فرهنگی گردشگری، اظهار نمود: با عنایت به تبلیغات سوء در مورد ایران در دنیا، اما هر گردشگری كه وارد كشور می شود بعد از رفتن از كشور بعنوان سفیر توریست برای ما تبدیل می شود كه این مورد بسیار حائز اهمین است.
این مقام عالی وزارت افزود: معتقدیم حوزه گردشگری حتی می تواند به نشاط اجتماعی جامعه هم كمك نماید ضمن آنكه بار دیگر تاكید داریم كه این حوزه می تواند اشتغال وسیعی را در سطح كشور ایجاد كند همان گونه كه در بخش صنایع دستی زمینه اشتغال خوبی فراهم نموده و امیدواریم با برنامه های ریزی های صورت گرفته بتوانیم اشتغال حوزه گردشگری را هم در سطح كشور فراگیر نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ گردشگری را یكی از مزیت های ایران دانست و بیان كرد: وجود بیشتر از ۶۰۰ موزه فعال، طبیعت بی نظیر، آثار تاریخی و بكر و… از مزیت های گردشگری ایران هستند كه شاید در معدود كشورهایی بتوانیم این مجموعه از آثار و طبیعت را با هم مشاهده نماییم كه در این راستا باید برنامه ریزی های مناسبی صورت گیرد.
وی با بیان این مطلب كه امیدواریم با همكاری مجلس اعتبارات خوبی به به این وزارتخانه اختصاص پیدا كند، اظهار نمود: سهم گردشگری در GDP كشور عددی در حدود ۲.۹ درصد است و به دنبال آن هستیم كه سهم این بخش را به ۲۰ میلیون دلار و حتی ۴۰ میلیون دلار برسانیم بنابراین باید رونق صنعت توریسم در اولویت برنامه های كشور قرار گیرد.
مونسان با بیان این مطلب كه استان كرمان با عنایت به ظرفیت های كه در آن وجود دارد می تواند بعنوان یكی از قطب های گردشگری كشور تبدیل گردد، خاطرنشان كرد: در این راستا باید در استان كرمان، برنامه ریزی های لازم برای این مهم صورت پذیرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتها درباره دستاوردهای سفر به استان كرمان هم اظهار نمود: در مسافرت به استان كرمان، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای موضوعات مرتبط به مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری این منطقه اختصاص داده خواهد شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، حجت السلام “حسن علیدادی سلیمانی” نماینده ولی فقیه در استان كرمان هم در این دیدار استان كرمان را پهناورترین استان كشور دانست و بیان كرد: استان كرمان یك استان چهار فصل با قدمت تاریخی زیادی است بگونه ای كه چندین هزار سال سابقه تاریخی و تمدن در این منطقه شناسایی شده ضمن آنكه ظرفیت های طبیعی بسیار خوبی دارد كه از این حیث استان كرمان را بعنوان یكی از استان های ممتاز در كشور مطرح كرده است.
وی خطاب به وزیر میراث فرهنگی و با تاكید بر اینكه بخش تاریخی شهر كرمان مورد توجه قرار گیرد تا به یكی از قطب های گردشگری تبدیل گردد، بیان كرد: انتظار داریم با كمك مسئولین استانی احیای بافت قدیمی و تاریخی شهر كرمان در اولویت برنامه های كاری این وزارتخانه در استان كرمان قرار گیرد چونكه در این منطقه، فرهنگ، معماری، مهندسی، تاریخی و… به صورت یكجا جمع شده است و بنابراین اگر به آن توجه ویژه ای شود، بطور قطع ظرفیت گردشگری خیلی خوب را برای شهر كرمان به همراه خواهد داشت.