عصر توریسم: ایسنا/كردستان با فرا رسیدن فصول سرد سال و آغاز بارش های زمستانه، هستند كسانی كه به شدت اهل هیجان و تفریحات زمستانی اند و برای تخلیه هیجانات خود دنبال مكان مناسب و زیبایی می گردند.
اگر شما اهل آن دسته از افرادی هستید كه با شروع فصل زمستان، دنبال مكانی برای اسكی بازی و تفریحات زمستانه هستید حتما سری به بام ایران بزنید.
سفر كردن به بام ایران در فصول سرد سال به سبب وجود پیست اسكی بین المللی نسار و تجربه یك اسكی بازی عالی و هیجان انگیز خالی از لطف نیست و شادی و نشاط و هیجان را به روح آدمی هدیه می كند.
هرساله در فصول سرد سال این پیست اسكی زیبا و چشم انداز زیبای آن دوستداران ورزش و تفریحات زمستانی را به دامن طبیعت زیبا و سرد و برفی خود می كشاند.
در این پیست بین المللی بام ایران با كرایه وسایل و تجهیزات كامل اسكی می توانید یك تجربه زیبا و هیجان انگیز را تجربه كنید؛ اما اگر از آن دسته از افرادی هستید كه به اسكی و ورزش های زمستانی بسیار علاقه دارید اما در آن مهارت ندارید، می توانید در پیست اسكی نسار با هزینه خیلی كم اسكی بازی را بیاموزید و از هیجان این ورزش زیبا در سردترین فصل سال لذت ببرید.
دیدن این منطقه زیبا سوار بر تله سیژ خالی از لطف نیست و یكی از لذت های سفر به این شهر و پیست بین المللی نسار است.

این پیست یكی از بزرگترین پیست اسكی های كشور است كه با وجود ظرفیت های زیاد این منطقه هر ساله با میزبانی مسابقات بین المللی بر هیجان حاكم در این منطقه می افزاید.
پیست اسكی نسار مشرف به شهر زیبا و تاریخی و باستانی بیجار است و كسانی كه به آنجا سفر می كنند می توانند علاوه بر انجام ورزش و تفریحات هیجان انگیز شهر زیبای بیجار مشهور به بام ایران را نیز برفراز آن نظاره گر باشند.
دسترسی آسان و نزدیكی آن به مركز شهر و وجود امكانات لازم همچون رستوران و هتل آسایش و راحتی را برای مسافران به ارمغان آورده و پس از پشت سرگذاشتن یك روز زیبا و هیجان انگیز می توانند از آسمان زیبای این منطقه در شب لذت ببرند.
از دیگر قابلیت های این پیست اسكی زیبا، قابلیت اسكی بر روی چمن است و مسافران در هر فصولی از سال می توانند لذت یكی اسكی هیجان انگیز را در بام ایران تجربه كنند.
طول و شیب مناسب پیست اسكی نسار از دیگر خاصیت های مطلوب این پیست است كه مناسب برای اسكی بازان حرفه ای و مبتدی است.

پیست اسكی نسار واقع در شهر زیبا و تاریخی و باستانی بیجار در ۱۴۲كیلومتری شهر سنندج قرار دارد و برای دیدن این پیست اسكی زیبا باید در جاده سنندج به بیجار وارد خیابان طالقانی و پس از شهرك مهدیه به پیست بین المللی زیبای نسار خواهید رسید.
پیست اسكی نسار یكی از ۵ تفرجگاه مهم استان كردستان است كه به سبب دسترسی سهل و مشرف بودن به شهر از پیست های خاص ایران است كه با وسعت ۱۱۲ هكتار بر دامنه كوه نسار قرار دارد.
در كنار لذت و هیجان یك روز برفی در پیست اسكی نسار می توانید در ادامه سفر خود از شهر بیجار، شهر قلعه ها و تپه های باستانی نیز دیدن كنید و از سفر خود به بام ایران لذت ببرید.
منبع: نقشه كردستان از محمد ابراهیم زارعی.

منبع:

دسته‌ها: توریسم