به گزارش عصر توریسم ایسنا/مركزی استاندار مركزی اظهار داشت: با عنایت به شرایط كنونی كشور و انتشار ویروس كرونا، برای خدمت به مردم، در روزهای نوروز خدمات سفر به مسافران عرضه نمی گردد.
استاندار مركزی اظهار داشت: با عنایت به شرایط كنونی كشور و انتشار ویروس كرونا، برای خدمت به مردم در روزهای نوروز خدمات سفر به مسافران در استان عرضه نمی گردد.
سید علی آقازاده سه شنبه ۲۰ اسفندماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان مركزی با اشاره به اینكه هر سال این جلسه به منظور عرضه خدمات سفر به مسافران در نوروز تشكیل می شد، اما سال جاری باید اسم این جلسه را عدم عرضه خدمات سفر نامگذاری كرد، اضافه كرد: باوجود میل باطنی، سال جاری استان مركزی از عرضه هر گونه خدمات سفر به مسافران صرفا جهت حفظ سلامت مردم و مسافران خودداری می كند.
وی با اشاره به اینكه شعار سال جاری ما در خانه نشستن مردم است، اظهار داشت: در خانه می مانیم تا بر این بیماری كه همه اركان كشور را تحت تأثیر قرار داده است فائق آییم چونكه یكی از طریق های قطع زنجیره شیوع، در خانه ماندن است. مدارس و دانشگاه های استان مركزی طی یك ماه گذشته تعطیل بوده اند و تبعات این بیماری سبب شده است كه بخش عمده ای از بازاریان و فروشندگان و بخش خصوصی با مشكل جدی مواجه شوند كه تاسف بار است.
آقازاده خاطرنشان كرد: از مردم می خواهیم حتی الامكان به استان مركزی سفر نكنند، سفرها در این شرایط باید محدود شوند و استان مركزی برای خدمت به مردم، خدمات سفر عرضه نمی كند و در بعضی از شهرستان های استان هم اجازه ورود به مسافران نخواهیم داد.
وی با تاكید بر اینكه باید محدودیت سفر اعمال شود و اگر مردم رعایت نكنند مجبوریم برای حفظ جان آنها ممانعت ورود به شهرها را اعمال نماییم، اظهار داشت: درخواست ما سفر نكردن مردم است و اگر سفر كنند در شهرهایی مانند اراك، سلاوه، دلیجان، محلات و تفرش ممانعت و محدودیت ورود اعمال می نماییم.
استاندار مركزی با اشاره به اینكه خسارت های اقتصادی سنگینی به علت این بیماری به ایران و جهان وارد شده است، اظهار داشت: در وهله اول شكست این بیماری و سلامت مردم مهم می باشد كه در دستور كار قرار دارد، از آغاز انقلاب تابحال هیچ زمانی نماز جمعه یا نماز جماعت مساجد تعطیل نشده بود، اما امروز فقط به علت حفظ سلامتی مردم این مراسم ها تعطیل شده است.
وی اضافه كرد: مهمانخانه ها، مراكز اقامتی، هتل ها، رستوران ها و صنوف مختلف، سرمایه گذاران گردشگری در این روزها خسارات سنگینی را متحمل شده اند، باید پیشنهادات مطرح شود تا بتوان این خسارات را با تهمیدات دولت و قانون تا حدی جبران كرد، برای مثال می توان دریافت مالیات طی ۲ تا ۳ ماه آینده و دریافت سود تسهیلات برای فعالان اقتصادی حذف شود، البته باید پیشنهادات كارشناسی شود.
آقازاده با تاكید بر اینكه احتمال شیوع موج دوم و اپیدمی این بیماری در نوروز وجود دارد، اظهار داشت: بر همین مبنا تا ۱۵ فروردین ماه هر نوع مرخصی و مأموریت برای فرمانداران ممنوع می باشد و نباید محل مأموریت خویش را ترك كنند، همه دستگاه های خدمات رسان در نوروز آماده خواهند بود، اما این آمادگی جهت عرضه نكردن خدمات سفر است.
مهدی زندیه وكیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مركزی هم با اشاره به اینكه با تعطیلات طولانی مواجه هستیم و باید همه دستگاه های خدمات رسان در آمادگی كامل باشند، اضافه كرد: در ایام پایانی اسفندماه و حتی روزهای آغازین بهار احتمال وقوع بارش هایی وجود دارد و باید آماده شرایط احتمالی بود.
وی خاطرنشان كرد: استان مركزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود در راه محورهای اصلی كشور قرار دارد و بهرحال تردد در این محورها برقرار خواهد بود و لازم است كه هماهنگی هایی در این راستا صورت گیرد. ستاد مدیریت بحران هم فعال خواهد بود و از سویی باید محدودیت هایی در حوزه حمل و نقل و ممانعت از سفرهای مردم استان به سایر استان ها در نظر داشت.
زندیه وكیلی با اشاره به اینكه ورودی شهرهایی مانند اراك، ساوه، دلیجان و محلات در كنار مسیرهای ترانزیتی كشور قرار دارد، خواهان برنامه ریزی در این راستا و عبور وسایط حمل و نقل از كنارگذرها شد.

دسته‌ها: توریسم