به گزارش عصر توریسم سمنان مدیركل میراث فرهنگی استان سمنان اعتقاد دارد كه صنعت توریسم در كشور و خصوصا در استان سمنان در دوران پساكرونایی روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت.
مهدی جمال در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: گردشگری داخلی ما پس از مهار كرونا، شاهد رونق بسیار خوبی خواهد بود. باآنكه در بحث گردشگری خارجی امكان دارد با این رونق روبرو نباشیم.
وی افزود: با عنایت به این شواهد میراث فرهنگی استان سمنان در بدو شكل گیری بحران ناشی از كرونا و در آستانه تعطیلات نوروز سال جاری و فصل سفر، از مسافرانی كه استان زیبای سمنان را بعنوان مقصد خود تعیین كرده بودند، خواست كه سفر خویش را نه لغو بلكه به تاخیر بیاندازند.
وی با اشاره به اینكه آمادگی خوبی برای پذیرایی از مسافران در استان داشتیم خاطرنشان كرد: میراث فرهنگی استان سمنان وعده می دهد كه خدمات خویش را بری دوران پساكرونایی و خصوصا در فصل سفرهای تابستانی به دو برابر افزایش دهد تا به شكلی جبران كرده باشد.
مدیركل میراث فرهنگی استان سمنان با تمجید از همكاری و همراهی فعالان حوزه گردشگری با ستاد مقابله با كرونا اظهار داشت: خوشبختانه این همكاری سبب شد كه دوستان ما در ستاد مقابله با كرونا، بتوانند بهتر عمل كنند.
وی از ارسال پروتكل های بهداشتی به تمامی تاسیسات گردشگری استان اطلاع داد و اضافه كرد: در این شرایط تمامی رستوران های بین راهی و سفره خانه های داخل شهرها متعهد شدند كه تنها مجاز به عرضه در خارج از مجموعه خود هستند.
جمال با اشاره به اینكه در ابتدا در هر كدام از شهرهای استان به یك هتل اجازه پذیرش دادیم تصریح كرد: خوشبختانه با عنایت به اهمیت مبحث این هتل ها هم خود داوطلبانه تعطیل كردند و ظرفیت پذیرش به صفر رسید.
وی با اشاره به اینكه همه تلاش خویش را به كار بستیم كه اشتغال این بخش صدمه نبیند افزود: وزارت میراث فرهنگی و دولت هم برنامه های خوبی برای پشتیبانی از این بخش و حفظ اشتغال آن دارند كه بحث اهمال، 24درصد حق بیمه، اعطای تسهیلات قرض الحسنه و كم بهره، تسهیلات 12 درصد به تاسیسات گردشگری و… همچون آنها است.
جمال افزود: در همین راستا برای نخستین بار وزیر میرزاث فرهنگی و رئیس كل بانك مركزی و نمایندگان تاسیسات گردشگری نشستی با معاون اول رئیس جمهور داشته و در آن قول داده شده كه به داد صنعت توریسم برسند.
وی با اشاره به اینكه پیش از بحران كرونا آمادگی خوبی برای پذیرایی از مهمانان استان بوجود آورده بودیم اضافه كرد: در نمایشگاه تهران كه غرفه استان حائز رتبه برتر كشور هم شد، میراث فرهنگی استان هفت تفاهمنامه انعقاد كرده بود كه منجر به راه اندازی كمپ كویرنوردی، برگزاری نوروزگاه ها و برنامه های فرهنگی گوناگونی می شد اما متاسفانه با بروز بحران كرونا این برنامه ها به تعویق افتاد و انشالله در فرصت مناسب و در دوران پساكرونایی با شكل و شمایل مناسبی پیگیری مجدد می شوند.
جمال با اشاره به رشد 38درصدی سفرها پارسال اضافه كرد: سال جاری با عنایت به برنامه هایی كه پیشبینی شده بود، انتظار داشتیم كه شاهد رشد حداقل 45 درصدی سفرها در استان باشیم.
مدیركل میراث فرهنگی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد میزان خسارات وارده ناشی از كروناویروس به صنعت توریسم استان اظهار نمود: با عنایت به عضویت میراث فرهنگی در ستاد استانی، كمیته ای در همین راستا شكل گرفته و هم اكنون در حال برآورد میزان خسارات هستیم و تلاش خواهیم كرد با جذب توریست در دوران پساكرونایی و جذب كمك ها و حمایت های دولت به تاسیسات گردشگری استان كمك نماییم.