عصر توریسم: محمد حسین عسكرپور مدیركل تسهیلات گردشگری اظهار داشت: شركت های سرمایه گذاری بزرگ و كوچك فعال در حوزه گردشگری به صورت برندینگ یا زنجیره ای فعال شده و بخشی از سهام خویش را در بورس عرضه كنند.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، محمدحسین عسکرپور مدیرکل دفتر تسهیلات و تأمین منابع وزارت میراث فرهنگی درباره ضرورت ورود فعالان حوزه گردشگری در بازار سرمایه و بورس اظهار داشت: با عنایت به محدودیت هایی که نظام مالی دولت و صندوق توسعه ملی و بانک ها برای پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری دارند، یکی از روش های تأمین مالی برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های در حال ساخت با عنایت به این که این حوزه به سمت بهره مندی از منابع مالی جدید و روش های تعیین سرمایه جدید می رود.
او با اشاره به ضرورت کوشش برای دستیابی به راه های جدید برای تأمین منابع شرکت های گردشگری اضافه کرد: روش های دیگر در این عرصه به روش های جدید در تأمین سرمایه تغییر کند. بخشی از این روش ها به شرکت های تأمین سرمایه، بورس، اوراق قرضه، مشارکت، سکوک، اوراق بهادار، سرمایه گذاری خارجی (فاینانس و یوزانس) و غیره هستند.
او افزود: با عنایت به این که قیمت تمام شده روش های نوین تأمین مالی از پرداخت تسهیلات توسط شبکه بانکی بالاتر بوده از هیچ انگیزه ای برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری برای ورود به بازارهای جدید تأمین سرمایه وجود ندارد و هم اینکه اینگونه روش های تأمین مالی به علت اینکه مبحث جدیدی در حوزه گردشگری محسوب می شوند و سرمایه گذاران این بخش از ظرفیت های این روش ها به منظور بهره گیری در زمینه توسعه فعالیتهای گردشگری و هم تأمین منابع مالی آگاهی لازم را ندارند.
عسکر پور تصریح کرد: در مورد استفاده از ظرفیت منحصر به فرد بورس در تأمین مالی شرکت های سرمایه گذاری پیشنهاد می شود که شرکت های بزرگ و کوچک و هلدینگ های فعال در حوزه گردشگری به صورت برندینگ یا زنجیره ای فعال شوند و بخشی از سهام خویش را در بورس عرضه نموده و با تأمین منابع مالی جدیدی که از حوزه بورس صورت می گیرد برای تکمیل طرح های نیمه کاره و یا ایجاد پروژه های جدید اقدام نمایند.

منبع: