عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، وزارت حج و عمره عربستان اعلام نمود شهروندان عربستان سعودی می توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با «ویزای دیدار شخصی» دعوت کنند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از عرب نیوز، وزارت حج و عمره عربستان اعلام نمود از این پس شهروندان سعودی می توانند از دوستان مسلمان خود در خارج از کشور برای انجام عمره با ویزای دیدار شخصی دعوت کنند.
این وزارت خانه در توئیتی اعلام نمود که ویزای دیدار شخصی، که به صورت آنلاین صادر می شود، می تواند یک مرتبه ورود یا چند بار ورود باشد.
علاوه بر انجام مناسک عمره در مسجدالحرام مکه و بازدید از مسجدالنبی در مدینه، بازدیدکنندگان می توانند به مقاصد مختلف گردشگری در کشور عربستان هم سفر کنند. درخواست ویزای بازدید شخصی را میتوان از راه پلت فرم ویزای وزارت امور خارجه عربستان انجام داد.
ویزای یک مرتبه ورود ۹۰ روز اعتبار دارد، درحالی که ویزای چند بار ورود به مدت یک سال اعتبار دارد. یک بازدیدکننده با ویزای چند بار ورود می تواند با هر بازدید تا ۹۰ روز در عربستان بماند.
روز گذشته (جمعه) ریاست حرمین شریفین آمادگی پذیرش نخستین نمازگزاران موسم عمره سال جاری را اعلام نمود. آغاز حج عمره حداقل چند هفته بعد از حج تعیین شده است تا زائرین حج به خانه بازگردند و از ازدحام در اماکن مقدس و فرودگاه ها جلوگیری شود.
بیشتر بخوانید:
چشم انداز «آل سعود» ۱۰۰ سال بعد از فتح مکه
عربستان سعودی مکانهای تاریخی و سایر مقاصد فرهنگی خویش را با توسعه صنعت توریسم خود بعنوان بخشی از برنامه استراتژیک چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان که در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، افتتاح کرده است.
هدف این برنامه کاهش اتکای این کشور به صادرات نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن از راه توسعه و گسترش در صنایع و بخش های جدید است.
گردشگری بخش مهمی از این استراتژی است و سعودی ها قصد داردن تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد.
بر طبق این طرح، انتظار می رود صنعت توریسم بیشتر از یک میلیون شغل برای نیروی کار این کشور ایجاد نماید و در عین حال برای اقتصاد درآمدزایی داشته باشد.
رونق گسترده گردشگری معنوی در شهر های مقدس مکه و مدینه هم برنامه ریزی شده است و انتظار می رود تعداد زائرین تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: