به گزارش عصر توریسم همچنان كه فصل گردشگری در اروپا به پایان خود نزدیك می شود، شركت های هواپیمایی و برگزاركنندگان تورهای گردشگری خسارت هایی را كه در این زمان متحمل شدند برآورد می كنند. در این بین درحالی كه بعضی از كشورها امیدوارند خسارت به وجودآمده را در فصل زمستان جبران كنند، برخی دیگر باید به دنبال راه های دیگری برای كاهش خسارت ها در حوزه گردشگری باشند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا اعلام نموده «خسارت های بهوجودآمده برای هتل ها، رستوران ها، گرداننده های تورهای گردشگری، شرکت های هواپیمایی و قطار در نیمه اول ۲۰۲۰ حدودا ۸۵ تا ۹۰ درصد بوده است.»
اروپا مهم ترین مقصد گردشگری جهان به حساب می آید و از آن جایی که صنعت توریسم ۱۰ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را در برمی گیرد حوزه ای حیاتی برای اقتصاد اتحادیه اروپا به شمار می رود؛ ازاین رو اتحادیه اروپا تلاش دارد از شرکت های کوچک و بزرگی که به علت محدودیت های سفری ناشی از ویروس کرونا گرفتار خسارت شده اند، حمایت کند.
حدود ۲.۴ میلیون کسب و کار در اروپا به گردشگری مربوط هستند که در این بین ۹۰ درصد از این آمار کسب و کارهای کوچک و متوسط را دربرمی گیرد.
پیشبینی می شود از بین ۲۳ میلیون شغل در رابطه با گردشگری در این اتحادیه، حدود شش میلیون شغل به علت بحران کرونا از بین رفته باشند.
در ماه «می»، اتحادیه از مجموعه ای تمهیدات برای احیای کسب و کارهای وابسته به گردشگری اطلاع داد.
با این وجود رسیدگی به نیاز شدید مالی چیزی است که اعضای پارلمان اروپا خواستار آن هستند.
«کلودیا مونتریو» از اعضای پرتغالی پارلمان اروپا در گفتوگو با «یورو نیوز» بیان نمود: کمیسیون اروپا باید هر چه زودتر به منظور رسیدگی به نیازهای حوزه گردشگری که به شدت گرفتار خسارت شده است، به اعضای اتحادیه کمک مالی ارسال نماید.
او اضافه کرد: بازگشت به شرایط قبل از شیوع کرونا برای صنعت توریسم در دو سال آینده بسیار دشوار خواهد بود.
درحالی که فصل تابستانی گردشگری سال جاری برای کشورهای وابسته به گردشگری خوشایند نبوده این دوره برای مسافران هم چندان بدون دردسر نبوده است.
کشورهایی با آمار بالای مبتلا شدن به ویروس کرونا در طول فصل گردشگری سال جاری با محدودیت های مسافرتی از جانب اعضای اتحادیه اروپا مواجه گشتند.
بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا همچون مجارستان به تازگی مرزهای شان را به روی توریستهای خارجی کشورهایی که از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر کرده اند، بستند.
مطمئنا صنعت توریسم بعد از دوران کرونا با تغییراتی مواجه خواهد شد و به نظر می آید چند سال سخت را پیش رو خواهد داشت.

دسته‌ها: توریسم