قزوین معاون میراث فرهنگی استان قزوین اظهار داشت: در جهت حفاظت و نگهداری از آثار پرارزش تاریخی گرمابه تاریخی روستای خوزنین واقع در شهرستان بوئین زهرا به هم  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ساماندهی و مرمت شد.
احسان نورانی خاطرنشان کرد: گرمابه تاریخی روستای خوزنین از توابع شهرستان بوئین زهرا، بنای پرارزش در ارتباط با دوره قاجار است که در سنوات گذشته بعد از مرمت و تجهیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بعنوان مرکز فرهنگی و پس ازآن هم با همکاری دهیاری، اعضاء شورای خوزنین و مشارکت مردم روستا بعنوان موزه مردم شناسی روستایی تغییر کاربری داده و در حال فعالیت است.
بنابراعلام روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، وی ادامه داد: با عنایت به صدمه های وارد آمده به بخش هایی از این بنای تاریخی، ساماندهی و مرمت آن از اوایل مهرماه سالجاری در دستور کار قرار گرفت؛ اقدامات مرمتی چون اصلاح لوله های آب پشت بام، عایق کاری بام، اصلاح بندکشی ها، مرمت های موضعی، اجرای بخشی از آجرکاری بنا، مرمت بدنه داخلی حمام، رطوبت زدایی و مرمت روشنایی و نورگیرهای بنا تحت نظارت کارشناسان مرمت انجام شده است.
معاون میراث فرهنگی استان قزوین بیان نمود: گرمابه تاریخی روستا خوزنین در تاریخ ۱۳۹۸/۴/۵ با شماره ۳۲۵۳۸ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.