درهای موزه فرش دوشنبه ۱۳ بهمن ماه به روی سالمندان، به صورت مجازی باز می شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، پریسا بیضایی ـ رئیس موزه ملی فرش ایران ـ اظهار داشت: این بازدید مجازی در جریان طرح «دوشنبه های سالمندی» اجرا می شود. در این گردش مجازی تلاش می شود به صورت یک روایت زیبا و شنیدنی فرش های شاخص موزه برای سالمندان معرفی شود.
او بیان نمود: سالمندان گروه سنی هستند که به علت شرایط پیش آمده از ویروس کرونا بیشتر از دیگران در منزل مانده اند بدین منظور با هدف ایجاد یک نشاط اجتماعی، گردش مجازی و آشنایی با موزه فرش برای آنها امکان پذیر شده است.
با زرد شدن تهران، موزه های این شهر هم از روز سه شنبه، هفتم بهمن ماه فعالیت خویش را از سر گرفته اند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخشنامه ای ابلاغ نمود با تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا و زرد شدن استان تهران، طبق اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا که موزه ها را در گروه شغلی سطح ۳ قرار داده است، تا موعد پایدار بودن وضع موجود (رنگ زرد) و با رعایت کامل تمام پروتکل های بهداشتی، مراکز فرهنگی می توانند از روز سه شنبه ۷ بهمن ماه نسبت به بازگشایی موزه ها و مجموعه های تاریخی همانند گذشته اقدام نمایند.

منبع: