عصر توریسم: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء تبصره دریافت عوارض ساخت و ساز هتل سازان را به تصویب رساندند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورا بررسی ستاندن عوارض از هتل سازان در دستور کار قرار داشت که در همین راستا محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران باید تسهیلاتی را به افرادی که در حوزه گردشگری و هتل سازی سرمایه گزاری می کنند، ارائه بدهد، برای اینکه در تهران کمبود هتل داریم. هم اکنون برای عوارضی تحت عنوان (عوارض ارزش بهینه) شهرداری می خواهد تصمیم بگیرد، این عوارض ۳ مرحله دارد که یک مورد به تغییر کاربری زمین از طرح تفصیلی قدیم به جدید مربوط می شود.
وی ادامه داد: در دوره گذشته تصویب کردیم که اگر کاربری ملکی در طرح تفصیلی قدیم مسکونی بوده در طرح تفصیلی جدید اداری شود که ارزش آن هم طبیعتا بیشتر می شود. ما در قالب بحث طرح تفصیلی بحثی نداریم، اما اگر کسی خواست تغییر پهنه بدهد، مرجع آن کمیسیون ماده ۵ اســـت که باید عوارض ارزش بهینه بدهد. خواهش ما این اســت که اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هم ما بــا همراهی کنند، برای اینکه برخی پرونده ها بلاتکلیف مانده است.
وی افزود: شهرداری تهران دین خودرا در زمینه ارائه تسهیلات به فعالان گردشگری ادا کرده است. حال شهرداری می خواهد عوارضی تحت عنوان عوارض ارزش بهینه دریافت کند که قسمتی از این عوارض مربوط به تغییر کاربری زمین است. تقاضای بنده این است که دوستان به عوارض «O1» و «O2» که بعنوان مثال درباره طبقات اضافی است، رأی ندهند تا حذف شود. عوارض ساخت و ساز به حدی پایین است که تأثیری در آن ندارد. شهرداری در حال ارائه ۹۰ درصد تخفیف است و این میزان عوارض بسیار ناچیز است.
در بخش دیگری از این جلسه عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نیز اظهار داشت: هم اکنون حدود ۶۰ میلیارد تومان مربوط به عوارض هتل سازی منطقه ۶ داریم که این رقم برای هتل سازان رقمی نیست، اما برای شهرداری بسیار قابل توجه است. برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری باید راهکارهای دیگری برای زیبایی و پاکیزگی شهر را مورد توجه قرار دهیم و با تخفیف به هتل سازان منجر به توسعه گردشگری نخواهیم شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 12 رای موافق تبصره دریافت عوارض ساخت و ساز هتل سازان را به تصویب رساندند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم