به گزارش عصر توریسم سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل روز سه شنبه در آیینی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره برداری رسید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، با بهره برداری از این طرح ها در مجموع با سرمایه گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.
هتل وندای کی آشیان با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۰ نفر در زمینی به مساحت چهار و ۴۸۰ متر مربع و زیربنای ۳۰ هزار متر مربع بنا شده و دارای هتل، رستوران، ۲ باب سرای غذا (فود کورت)، پنج باب کافی شاپ، شهربازی کودک، ۲ باب استخر، سالن ورزشی، مرکز خرید ۲ طبقه، سینما و سالن آمفی تئاتر است.
این هتل با ۳۹ باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۱۱۰ نفر و پذیرایی ۸۶۰ نفر دارد و ظرفیت سالن همایش های آن هم یک هزار و ۷۲۰ نفر است.
اقامتگاه سنتی سرای گیواک هم با سرمایه گذاری هفت میلیارد تومان و اشغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۵۷۰ متر مربع ساخته شده و با هشت باب اتاق، ظرفیت اقامتی ۲۰ نفر و پذیرایی ۳۰ نفر دارد.
همچنین اقامتگاه سنتی عمارت سنگ پلویی با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، زیربنای ۷۵۰ متر و محوطه ۷۰ متر مربع ساخته شده است و دارای ۱۱ اتاق با ظرفیت اقامتی ۲۹ نفر است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز سه شنبه در بدو ورود به شهرستان کاشان در مشهد اردهال به زیارت امام زاده سلطان علی ابن امام محمدباقر(ع) پرداخت و برای قرائت فاتحه بر مزار سهراب سپهری شاعر برجسته معاصر کشورمان حاضر شد.
بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار فرهنگی و تاریخی این منطقه از دیگر برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این شهرستان است.
توسعه کمی و کیفی مناسب صنعت توریسم بخصوص با تاکید بر نجات بخشی خانه ها و آثار تاریخی شهرستان کاشان و آماده سازی چند طرح برای افتتاح از اهداف سفر مونسان به کاشان اعلام شده است.
پیش از این، ۳۰ باب اقامتگاه سنتی با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت، هفت باب هتل با ۲۹۹ اتاق و ۷۹۱ تخت، چهار هتل آپارتمان با ۳۵ اتاق و ۱۱۸ تخت در شهرستان کاشان وجود داشت.
همچنین شمار مرکزهای بوم گردی در این شهرستان ۱۵ باب با ۱۰۱ اتاق و ۳۸۴ تخت و تعداد میهمان پذیرها هم پنج باب با ظرفیت ۵۴ اتاق و ۱۵۳ تخت بود.
شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.