نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه گردشگری بیشترین ضربه را از شیوع کرونا متحمل شده است، اظهار داشت: مسؤلان به این نتیجه رسیدند که تعطیلی کسب و کارها تنها راه پیشگیری از شیوع نیست، امیدواریم با برنامه ریزی مناسب از آنها حمایت لازم شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عصر امروز (سه شنبه ) در دیدار با رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری کرمان و تعدادی از فعالان حوزه گردشگری کرمان عنوان کرد: در دهه های گذشته سفر در سبد خانوادها وجود نداشت و رفتن به مکان های مذهبی یکی از اولویت ها آنها بود.
وی اضافه کرد: افراد بسیاد محدودی در حوزه میراث فرهنگی بعنوان جهانگرد به کشورهای مختلف سفر می کردند ولی با صنعتی شدن زندگی و راه اندازی رسانه ها جمعی سفر رفتن به یکی از برنامه های اصلی مردم تبدیل شد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه کشورمان نسبت به کشورهای دیگر در مسافر پذیری عقب است و احتیاج به برنامه ریزی برای جذب توریست دارد، خاطرنشان کرد: کشور ایران باید نسبت به تعداد جاذبه های گردشگری آن زیرساخت های مناسبی هم ایجاد نماید.
امام جمعه کرمان ضمن اشاره به اینکه احساس نیاز در جنبه های مختلف گردشگری باعث تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی شد، اظهار داشت: دولت و بخصوص وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به دنبال رفع احتیاجات مردم در زمینه گردشگری باشد.
وی بیان نمود: ایران به باعث داشتن سابقه تاریخی طولانی، تنوع اقلیم و آداب و رسوم و همینطور آب و هوای چهار اقلیم، کشوری پرافتخاری در دنیا به حساب می آید.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: غالب درآمد کشورهای دنیا به باعث ورود گردشگران و سرمایه گذاری در زمینه گردشگری می باشد که متاسفانه ایران سهم کوچکی از این درآمد را بدست می آورد.
وی بیان نمود: خوشبختانه وزارت میراث فرهنگی با سیاست های جدیدی که پیش رو دارد می تواند موفق عمل کند.
امام جمعه کرمان به انتشار کرونا و مختل شدن معیشت مردم بخصوص افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت می نمایند، اشاره نمود و اظهار داشت: در ماه های ابتدایی شیوع این ویروس برخورد های متفاوتی همچون تعطیل کردن کسب و کارها شد ولی در ماه های بعد در کنار رعایت پروتکلهای بهداشتی کسب و کارها تا حدودی ادامه پیدا کرد.
وی افزود: با عنایت به مطالعات انجام شده مسؤلان متوجه شدند که تعطیلی تنها چاره نیست و می شود در کنار رعایت شیوه های بهداشتی کسب و کارها را باردیگر رونق بخشید.