عصر توریسم: عصر توریسم: کرمان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شروع عملیات مرمتی بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار با مشارکت مس سرچشمه آگاهی داد.
مجتبی شفیعی امروز ۱۳ آذرماه با بیان این خبر اظهار داشت: طی این فاز از عملیات مرمتی، مسجد و بخش هایی از قلعه تاریخی موجود در بافت تاریخی بیاض مورد مرمت قرار می گیرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به این که بافت تاریخی روستای بیاض بناهایی از دوره صفویه تا قاجاریه را در خود جای داده است، اضافه کرد: این بافت تاریخی تمامی عناصر یک بافت تاریخی منسجم شامل خانه های خشت و گلی، قلعه، مسجد، آب انبار، حمام، حسینیه و… را دارا است و از شبکه معابر زیبایی نیز بهره می برد.
به گزارش گروه دریافت خبرگزاری ایسنا، وی بیان کرد: برای مرمت بافت تاریخی بیاض از استادکاران بومی بهره برده می شود و استادکاران در کنار عملیات مرمتی به هنرجویان رشته مرمت آموزش های لازم را می دهند.
شفیعی اشاره کرد: از مردم روستای بیاض درخواست می شود برای احیاء هویت بافت تاریخی این روستا با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان همکاری کنند و چنانچه ملکی در این بافت تاریخی دارند در صدد مرمت و تغییر کاربری آن برآیند.
او با اعلان اینکه کسانی که مشتاق مشارکت هستند می توانند از تسهیلات این اداره کل نیز استفاده کنند، اشاره کرد: بافت تاریخی بیاض در یک کیلومتری روستای بیاض واقع شده است.

منبع: