به گزارش عصر توریسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر انتخاب رییسان پژوهشگاه میراث فرهنگی از ظرفیت های درونی وزارت خانه، اظهار داشت: با همین رویکرد آقای «مصیب امیری» را از بدنه وزارت خانه بعنوان رئیس این پژوهشگاه انتخاب و معرفی کردیم.

به گزارش عصر چهارشنبهگروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز چهارشنبه – اول اردیبهشت ۱۴۰۰ – با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور برگزار و بهروز عمرانی رئیس پیشین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که از امروز بازنشسته شده است، تکریم و مصیب امیری بعنوان رئیس جدید این پژوهشگاه ارائه شد.

مونسان در این مراسم با قدردانی از تلاشهای انجام شده در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در مدت مدیریت عمرانی، اظهار داشت: آقای عمرانی با صحت، سلامت و صداقت به افتخار بازنشستگی نائل شد که در واقع عاقبت بخیری برای او پس از ۳۰ سال تلاش است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در دولت دوازدهم در سخت ترین شرایط اقتصادی قرار داشتیم. در این دوران بیشترین بودجه دولت معطوف به معیشت مردم بود و حوزه فرهنگ حدودا غریب واقع شده بود، با این وجود اقدامات خوبی در این وزارت خانه و در پژوهشگاه انجام شد.

پژوهشگاه میراث فرهنگی بازوی علمی و تولید دانش وزارت خانه

مونسان عنوان کرد: زمانی که آقای بهشتی رئیس اسبق پژوهشگاه قرار بود بازنشسته شود، افراد مختلفی برای تصدی ریاست پژوهشگاه معرفی گشتند، اما تاکید من از ابتدا بر این بود که از بدنه وزارت خانه فردی را بعنوان رئیس پژوهشگاه انتخاب نماییم که در نهایت آقای عمرانی بعنوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب گردید که خوشبختانه انتخاب خوبی بود. عمرانی فردی با دانش، علاقه مند و پرتحرک است که صداقت در کار دارد و در دوران مسئولیت خود در پژوهشگاه کارهای مهمی را انجام داده است.

وی بیان نمود: حالا هم برای انتخاب رئیس جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری باردیگر نگاه و تمرکز ما به ظرفیت های درون وزارت خانه است و آقای امیری را که سال ها در استان فارس که یکی از استان های مهم درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری می باشد، بعنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت داشته، برای رئیس جدید این پژوهشگاه برگزیده ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مهم ترین انتظارات از پژوهشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: انتظارم این است که پژوهش های کاربردی بخش مهمی از پژوهش های این پژوهشگاه شود. ضمن این که این مجموعه بعنوان بازوی علمی و تولید دانش می تواند به وزارت خانه کمک نماید.

منبع: