به گزارش عصر توریسم معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از برگزاری مسابقه اسکیس -طرح هنری که خصوصیت های اصلی یک اثر را نشان دهد- برای موزه های آبگینه و فرش به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبرداد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، از اعلام امروز/شنبه/ میراث فرهنگی استان تهران، مرتضی ادیب زاده اضافه کرد: معماری ساختمان موزه آبگینه بعنوان یک بنای دوره قاجار و ساختمان موزه فرش بعنوان یک بنای معاصر جهت عرضه طرح هنری که خصوصیت های اصلی هر یک از این بناها را برجسته کند، انتخاب شده است.
معاون میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: شرکت در این مسابقه برای تمام علاقه مندان آزاد است و شرکت کنندگان از تاریخ ۲۶ اردیبهشت تا ۲ خرداد فرصت دارند آثار خویش را به آدرس پست الکترونیکی Tehran.miras@gmail.com ارسال نمایند.
وی بیان نمود: شرکت کنندگان از قرار دادن آثار خود در فضای مجازی پیش از اعلام نتایج داوری اجتناب کنند.
موزه آبگینه یا همان خانه قوام السلطنه نخست وزیر دوران قاجار و پهلوی است که در خیابان سی تیر قرار دارد و در تاریخ هفت اردیبهشت ۱۳۷۷ به ثبت رسید.
موزه فرش، در تقاطع کارگر شمالی- خیابان فاطمی قرار دارد که یکی از موزه های استان تهران و طراح بنای آن، عبدالعزیز فرمانفرمائیان است و در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ با هدف پژوهش در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش، بخصوص فرش ایرانی شروع به کار کرد.
روز جهانی موزه ۲۸ اردیبهشت است.

منبع: