مقام های سعودی از برگزاری موفقیت آمیز مراسم حج سال جاری بدون هیچ مورد مبتلا شدن به ویروس کرونا خبر دادند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از عرب نیوز، مقام های حج، امنیتی و بهداشتی عربستان سعودی اعلام نمودند طرح های آنها برای برگزاری این مراسم مذهبی با موفقیت انجام شده و هیچ مورد جدی از مشکلات ناشی از مبتلا شدن به ویروس کرونا و یا دیگر بیماری ها گزارش نشده است.
حجاج به صورت معمول سه روز در منطقه منا می مانند اما این امکان وجود دارد که دو روز را در این مکان سپری کنند به شرط آن که زائرین قبل از غروب آفتاب روز دوم محل را ترک کنند. این مورد که به آن «تعجُل» می گویند در بعضی موارد خاص چون شرایط کرونایی سال جاری به کار گرفته شد.
برای دومین سال پی در پی مراسم مذهبی حج با حضور حداقلی زائرین به جهت همه گیری ویروس کرونا برگزار شد و سال جاری ۶۰ هزار ساکن عربستان که به صورت کامل واکسینه شده اند برای حضور در این مراسم انتخاب شدند.
زائرین مراسم حج سال جاری از میان بیشتر از ۵۵۸ هزار نفر ساکن عربستان بین ۱۸ تا ۵۶ سال بدون سابقه بیماری مزمن و از راه یک سیستم آنلاین انتخاب شدند؛ این در شرایطی است که در سال ۲۰۱۹ و قبل از آغاز همه گیری ویروس کرونا در مجموع ۲.۵ میلیون نفر از سراسر جهان در این مراسم مذهبی شرکت کردند.
حج سال قبل با کمترین شمار زائرین در تاریخ معاصر برگزار شد و در نهایت بنابر گزارش رسانه ها با حضور ۱۰ هزار زائر همراه بود.
مراسم حج ۲۰۲۱ از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ تیرماه برگزار گردید.

منبع: