عصر توریسم: مدیر مجموعه تئاتر شهر توضیحاتی درباره تعیین حریم این مجموعه و اهمیت آن ارائه کرد.
ابراهیم گله دارزاده در گفتگو با ایسنا ابتدا یادآوری کرد که بنای تئاتر شهر دهه هشتاد به ثبت ملی رسیده و سپس اضافه کرد: دهه هشتاد وقتی بنای مجموعه تئاتر شهر به ثبت ملی می رسد، فقط ساختمان مدور در لیست میراث ملی قرار می گیرد در صورتی که محیط اطراف حتی ستون هایی که جزیی از معماری این مجموعه هستند، جزو اعیان تئاتر شهر به شمار می آیند اما اینها به ثبت نرسیده اند. بعدا اعیان تئاتر شهر به ثبت رسید ولی عرصه آن مشخص نشد.
او ضمن اشاره به مذاکراتی که از سال قبل با میراث فرهنگی انجام شده است، افزود: دراین مذاکرات قرار شد حریم مجموعه تئاتر شهر معین شود به این معنا که تکلیف عرصه و اعیان مشخص خواهد شد و برکات این مورد به مرور آشکار خواهد شد.
گله دارزاده در پاسخ به این پرسش که تعیین حریم چه برکاتی برای مجموعه تئاتر شهر خواهد داشت، توضیح داد: با مشخص شدن حریم مجموعه، تئاتر شهر، از یکسری پروتکلهای حفاظتی برخوردار خواهد شد. به این معنا که قوانین حفاظتی در آن اعمال می شود. دخل و تصرف در آن ممنوع خواهد بود و ساخت و سازهای مجاور هم باید متناسب با معماری این مجموعه انجام بشود. ضمن این که برای حفاظت از آن یگان حفاظتی فعال خواهد شد.
مدیر مجموعه تئاتر شهر تصریح کرد: اگر حریم تئاتر شهر پیش از این مشخص می شد، بسیاری از حوادث بعدی به سادگی امکان پذیر نبود که بارزترین آن تعبیه خروجی مترو بود که از سال قبل بازطراحی و اصلاح آن دنبال می شود.
اخیرا قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام نموده که تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر مصوب شده و به زودی اعلام خواهد شد.

منبع:

دسته‌ها: توریسم