خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت اموز زوار استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: برمبنای اظهار نظرهای کارشناسان حوزه بهداشت در خصوص احتمال وقوع پیک جدید کرونا از اواخر مهر ماه، تاکید داریم که مردم به مصوبات ستاد کرونا عمل کنند تا مراسم دهه پایانی صفر موجب شیوع بیماری و بروز پیک جدید در کشور و استان نشود.

صادق براتی در گفت و گو با ایسنا درباب برگزاری نشستی برای هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرائی برای برگزاری مراسم دهه آخر صفر در مشهد اظهار نمود: همه ساله برای دهه پایانی صفر جلسات مختلفی داریم. از آنجائیکه محور اصلی برنامه های پایانی صفر با آستان قدس رضوی است که روز گذشته با حضور نمایندگان دستگاه های اجرائی و قائم مقام تولیت آستان قدس جلسه ای تشکیل و برمبنای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا برنامه ریزی هایی انجام شد.

وی اضافه کرد: در این نشست به استفاده از اماکن اقامتی رسمی مشهد تاکید شد و به سبب شیوع ویروس کرونا همانند سنوات گذشته اماکن اقامتی غیررسمی قابل استفاده نیست. برنامه های حرم مطهر برای روز اربعین و دهه پایانی صفر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زوار استانداری خراسان رضوی افزود: در جلسه دیگری نیز کمیته های چهارده گانه ستاد خدمات سفر برنامه های خودرا ارائه خواهند داد. امیدوار هستم با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی مشابه سال قبل مراسم پایانی دهه صفر را بدون این که در شیوع بیماری نقشی داشته باشیم، برگزار نماییم.

براتی اشاره کرد: یکی از سیاست های اصلی ما در سنوات گذشته و قبل از کرونا ارتقاء فرهنگ مذهبی بود که در سالهای ۹۷ و ۹۸ نیز اقدامات خوبی در سطح شهر و خراسان رضوی صورت گرفت. مجاورین امام رضا(ع) توفیق داشتند در منازل و محل های خود از زوار میزبانی و پذیرایی کنند، اما با توجه با شیوع بیماری این سیاست را از سال قبل دنبال نمی نماییم تا در وضعیت کرونائی این امر موجب شیوع بیماری نشود. در نتیجه بعد از ریشه کن شدن کرونا، این بحث یکی از اصلی ترین سیاست های زیارت است تا فرهنگ میزبانی را ارتقاء دهیم.

دسترسی به بخش عظیمی از برنامه های حرم رضوی در شبکه های مجازی

وی اظهار داشت: بیشتر برنامه های آستان قدس رضوی از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا حالا بصورت مجازی انجام شده است. خوشبختانه دستگاه های فرهنگی به این امر اهتمام ویژه داشتند و برنامه های خوبی در دهه کرامت و ولایت تولید کردند. رسانه ملی، استانی و شبکه های مجازی برنامه های حرم رضوی را به خوبی پوشش دادند. در جلسه روز گذشته نیز این مساله مورد بحث قرار گرفت و بخش عظیمی از برنامه های حرم رضوی از شبکه های مجازی در دسترس مشتاقان اهل بیت(ع) قرار خواهد گرفت. امیدواریم با تکمیل روند واکسیناسیون کشور و بهبود شرایط کرونائی بتوانیم در یک شرایط ایمن به زوار امام رضا(ع) خدمت رسانی نماییم.

معاون هماهنگی و مدیریت اموز زوار استانداری خراسان رضوی درباب خدمت رسانی شهروندان در عرصه سلامت اشاره کرد: باتوجه به ممنوعیت برگزاری ایستگاه های صلواتی قسمتی از نذورات و کمک های قابل توجه مردمی به حوزه سلامت سوق داده شده که از اوایل شهریور بصورت رسمی اقدام شده است.

براتی افزود: خیلی از هیات های مذهبی مشهد نذورات خودرا در قالب موادغذایی در بین خانواده های محروم و کرونائی توزیع کرده اند. مقداری از نذورات نیز در تامین تجهیزات پزشکی، تامین کپسول اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز بوده است. بقاع متبرکه در دو ماه گذشته نیز اقدامات قابل توجهی در عرصه خدمات سلامت انجام داده اند. این امر تا اختتام ماه صفر پررنگ خواهد بود و بعد از اختتام ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن سفارش به هم وطنان برای عدم سفر به مشهد در روزهای پایانی دهه صفر عنوان کرد: خوشبختانه هیات های مذهبی و امکان متبرکه خصوصاً آستان قدس رضوی از ابتداء شیوع ویروس کرونا کارنامه قابل قبولی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا دارند. برمبنای اظهار نظرهای کارشناسان حوزه بهداشت در خصوص احتمال وقوع پیک جدید کرونا از اواخر مهر ماه، تاکید داریم که مردم برابر مصوبات ستاد کرونا عمل کنند تا این مراسم موجب شیوع بیماری و بروز پیک جدید در کشور و استان نشود.

دسته‌ها: توریسم