ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اظهار داشت: 30 طرح سرمایه گذاری با هدف افزایش و گسترش زیرساخت های گردشگری با سرمایه گذاری بیش از 6 هزار و 724 میلیاردریال در حال اجراست.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمیدرضا دوست محمدی روز سه شنبه به مناسبت شروع هفته گردشگری به رسانه ها اضافه کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۴۰ درصد است که بعد از بهره برداری یکهزار و ۴۷۹ شغل جدید ایجاد و یکهزار و ۳۳۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.
وی بیان کرد: این طرح ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره خانه سنتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به این که از مجموع ۳۰ طرح، هشت طرح با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۹۷۰ میلیاردریال با ظرفیت ۸۳۶ تخت و پیش بینی اشتغال ۸۶۰ نفر در استان همچون طرح های شاخص در دست راه اندازی شمرده می شود، تصریح کرد: بعد از اتمام عملیات عمرانی و بهره برداری از این تاسیسات فاکتورهای گردشگری استان افزایش اقبل توجهی خواهد داشت.
دوست محمدی افزود: ۲۹ فقره موافقت اصولی طی یک سال قبل بوسیله سامانه موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شد که در مراحل مختلف اداری برای عملیاتی شدن روند اجرائی طرح در دست پیگیری قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اشاره کرد: در طول این مدت هشت فقره مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه گذاری یکهزار و ۴۳۵ میلیاردریال با ظرفیت ۲۸۶ تخت و پیش بینی اشتغال ۳۲۲ نفر صادر و عملیات ساختمانی طرح ها شروع شد.
۳۰۵ واحد تاسیسات گردشگری با یکهزار و ۹۲ اتاق در استان سمنان وجود دارد که زمینه اشتغال یکهزار. ۱۹۵ نفر را فراهم نموده است.