به گزارش عصر توریسم معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: هر شهری که به تنوع محصولات گردشگری اهمیت می دهد و تنها بر جاذبه های تاریخی و میراثی خود تکیه نمی کند، کمتر گرفتار لطمه می شود و در توسعه گردشگری شهری موفق تر است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی اصغر شالبافیان، شامگاه روز گذشته (شنبه/ اول آبان) در نشست رونمایی از ۲۰۰ ویدئوی داستان های ناگفته اصفهان که در اتاق تجاری شهر اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تغییر نگاه اتاق تجاری اصفهان در سالهای قبل از نگاهی منفعت محور، به حضور فعالانه در انجام مسئولیت های اجتماعی قابل تقدیر است و می تواند الگویی برای اتاق تجاری های سطح کشور باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وجه بارز ویدئوهایی که به همت کمیسیون گردشگری اتاق تجاری اصفهان، برای روایت داستان های ناگفته‌ی شهر تهیه و در فضای مجازی انتشار یافته را توجه به گردشگری موضوعی دانست و اضافه کرد: مهم ترین سفارش برنامه ریزان و بازاریابان گردشگری توجه به گردشگری موضوعی است؛ بطوریکه علاوه بر بناها، شیوه‌ی زندگی، غذا، سوغات و سایر جذابیت های شهر را نیز شامل شود.
گردشگری در اصفهان بیش از یک صنعت و مانند هوا ضروری می باشد. خیلی از جلوه های ظهور صنایع دیگر نیز از قبل گردشگری تحقق می یابد و نگاهی که اتاق تجاری اصفهان در پیش گرفته در بلندمدت منفعت اقتصادی شهر را به دنبال خواهد داشت.
شالبافیان با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت ها و شبکه‌ی حمل و نقل بین شهری برای تقویت گردشگری اظهار داشت: تدوین ویدیو های داستان های ناگفته‌ی اصفهان در حقیقت یک اعلان عمومی برای دعوت مردم به بازدید از اصفهان است و مهمست که شهر اصفهان این دعوت را یک شروع بداند نه یک اختتام.
وی در ادامه اشاره کرد که در محور شرقی اصفهان یک کاشان باستانی دیگر نهفته است و از کمیسیون گردشگری اتاق تجاری خواست کارهای خودرا به شکلی ساماندهی کند که مردم محور شرق و غرب اصفهان نیز مزه‌ی توسعه ی گردشگری را بچشند و ظرفیت های منحصربه فردشان موردتوجه قرار بگیرد.
از هر شهری که برای تولید محتوای مناسب در حوزه‌ی گردشگری قدمی بردارد قدردانی خواهیم کرد و البته باید تلقی ای از توسعه یافتگی نیز به ذهن مخاطب محتواهای تولیدشده منتقل شود و سایر حوزه های گردشگری را نیز دربرگیرد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: گردشگری قبل از کرونا نیز لطمه دیده بود و راهی که باید برای پایدار کردن گردشگری در پیش گرفت، متنوع کردن بازار هدف است، چونکه هر شهری به تنوع گردشگری اهمیت داده و تنها بر جاذبه های تاریخی و میراثی خود تکیه نکرده، کمتر گرفتار لطمه شده است.
شالبافیان، ابراز امیدواری کرد که با انجام واکسیناسیون، گردشگری مجدداً احیا شود و اظهار داشت: هم اکنون راه توسعه از تقویت گردشگری داخلی و درون مرزی می گذرد و دولت نیز درصدد انجام اقداماتی در این حوزه می باشد.
نکته ای که در ستاد کرونا مصوب شد پشتیبانی از تأسیسات رسمی گردشگری ست، به شکلی که با همکاری وزارت خارجه ابتدائا و ترجیحاً درخواست صدور ویزا بوسیله دفاتر مسافرتی داده و اقامت نیز در تأسیسات رسمی باشد.
معاون گردشگری اظهار داشت: امیدوار هستم که کارگروه ستاد خلاق سفر با حمایت استانداری اصفهان و پیگیری مدیران تشکیل گردد و طرح ها نیز نیمه کاره رها نشوند.
شالبافیان در آخر خبر داد: وزارتخانه میراث فرهنگی پیشنهاد ایجاد مرکز جهانی گردشگری و صنایع دستی را به سازمان جهانی گردشگری داده و طرح، مورد پذیرش اولیه قرار گرفته است.
گفتنی است در این جلسه استاندار، شهردار، تعدادی از اعضای شورای شهر و فعالان حوزه‌ی گردشگری اصفهان نیز حضور داشتند.
منبع: