وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره برنامه های حج و زیارت گفتگو کردند. ایران امیدوارم است بعد از دو سال وقفه حج به علت کرونا، در حج ۱۴۰۱ حضور داشته باشد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، اقدامات صورت گرفته در دو سال قبل با عنایت به تعطیلی حج و سفرهای زیارتی به عتبات عالیات را برای خدمات رسانی بهتر به زائرین بیان کرد.
نواب ابراز امیدواری کرد با عنایت به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان برای واکسیناسیون در ایران و عربستان و شروع تدریجی سفر عمره گزاران از برخی کشورهای اسلامی به عربستان، عملیات حج آینده با حضور زائرین ایرانی و دیگر کشورهای جهان برگزار گردد.
اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تقدیر از اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در مجموعه حج و زیارت بیان نمود: امیدواریم با بهبود روابط ایران و عربستان و همکاری و تعامل بیشتر کشور میزبان، تسهیلات مناسب تری برای زائرین کشورمان در سفرهای زیارتی به سرزمین وحی فراهم گردد.
عربستان همزمان با همه گیری کرونا، سفرهای حج و عمره را به صورت محدود و با حضور زائرین داخلی این کشور برگزار کرد. عربستان تصمیم گرفته حج پیش رو را با حضور گسترده تر زائرین واکسینه شده برگزار کند. فایزر، جانسون، مدرنا و آسترازنکا چهار واکسنی است که عربستان تا کنون برای ورود به این کشور تایید کرده است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم