عصر توریسم: راهنمایان گردشگری بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی دبی را در قالب تورهای پاویون گردی با جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری کشور آشنا می کنند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا از معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از شروع برگزاری نمایشگاه بین المللی اکسپو که از مهر جاری شروع شده و شش ماه آتی در شهر دبی ادامه دارد؛ اعزام راهنمایان تخصصی به ابتکار معاونت گردشگری برای حضور در این رویداد مهم بین المللی انجام گرفته است.
راهنمایان تا کنون در قالب دو گروه به این رویداد اعزام شده اند تا بصورت هدفمند هدایت و آگاه سازی بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران را از جاذبه ها و ظرفیت های گوناگون کشور در ابعاد مختلف سبب شوند.
هم حالا بصورت روزانه راهنمایان گردشگری تورهای پاویون گردی جمهوری اسلامی ایران را بصورت متناوب در طول روز برگزار می کنند و با معرفی شاخه های متنوع صنعت گردشگری کشور همچون گردشگری خوراک، طبیعت گردی، دریایی، سلامت و غیره نگاه بازدیدکنندگان را به سمت حوزه گردشگری و نیز سایر ظرفیت های کلان کشور جذب می کنند.

طبق گزارش دریافتی از راهنمایان، این اقدام تا حالا با استقبال بسیار خوبی از طرف بازدیدکنندگان روبه رو شده است و توانسته با ایجاد فرصت بهینه در مدیریت زمان بازدیدکنندگان، بیشترین بازدهی را در امتداد اطلاع رسانی سبب شود.
در تورهای پاویون گردی ایران افراد مختلفی از مقامات، اساتید، افراد علاقمند، ذینفعان بخش خصوصی گردشگری، دانش آموزان و دانشجویان از کشورهای مختف حضور یافته اند و با منتشر شده های خود خصوصاً در شبکه های اجتماعی سبب افزایش آمار بازدید کنندگان از غرفه کشورمان شده اند.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته بعد از اختتام مدت زمان حضور حدود ده روزه راهنمایان در نمایشگاه اکسپو دبی، گروه جدیدی از راهنمایان متخصص برای فعالیت و معرفی داشته های متنوع و گوناگون کشورمان به این رویداد مهم بین المللی اعزام خواهند شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا، اولین گروه راهنمایان گردشگری به اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و اجرای هدفمند بازدید از غرفه و معرفی جاذبه های گردشگری کشور شامل سه نفر از راهنمایان حرفه ای گردشگری از استانهای خوزستان، اصفهان و یزد اول آذر ۱۴۰۰ به دبی اعزام شدند.
اکنون حدود سه ماه روز به انتها اکسپو باقیمانده و در این طرح که به همت معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی اجرا می شود، گروههای راهنمایان گردشگری در تیم های مجزا (خانم و آقا) برای دوره های ۱۲ تا ۱۵ روزه و حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران با هدف معرفی غرفه، جاذبه ها و ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری ایران به اکسپو اعزام می شوند.
اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی شروع به کار کرده که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخش های مختلف خصوصاً اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگریست. بااینکه این رویداد به سبب همه گیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، بنظر می رسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونائی بیدار و برای گردهمایی ها و رویدادهای جهانی در ماه های آتی آماده می شود.
اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشم نواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و شروع تعاملات بین المللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاریهای اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.
رویداد اکسپو همیشه جشنواره ای از زیبایی های فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند؛ علاوه بر ارائه همه توانمندی ها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشم اندازهای آتی و ظرفیت ها و جاذبه ها فرهنگی و تمدنی خودرا به وضوح به نمایش گذارند.
مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایه های مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی بصورت حقیقی و حقوقی، می توانند تعاملات بین المللی خودرا بالا برند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بین الملل و حوزه های پیش رو، ظرفیت های ملی خودرا معرفی کنند.

منبع: