به گزارش عصر توریسم سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی اظهار داشت: مرحله جدید مرمت کاروانسرای شاه عباسی میامی به اتمام رسید.
سید محمدصادق رضویان 28 آذرماه1400 با بیان این خبر اظهار نمود: در این مرحله از مرمت کار حذف الحاقات، بندکشی بام، آواربرداری و سم پاشی بام برای از بین بردن گیاهان انجام شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی با اشاره به اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده و از کاروانسراهای زیبای عهد صفوی است که تقریباً سالم بر جای مانده است، افزود: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی است که با آجر ساخته شده است.
او ضمن اشاره به این که در سر در ورودی کاروانسرا، کتیبه های سنگی حجاری و نصب شده که تاریخ ساخت و بانی آن در روی آن درج شده است، اضافه کرد: این کاروانسرای شاه عباسی از این حیث کاروانسرای منحصر به فردی به حساب می آید.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی یادآوری کرد: کاروانسرای میامی با زیربنای پنج هزار و 250 متر مربع به شماره 1718 در سال 1365 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کاروانسرای میامی در خیابان امام رضا (ع) میامی واقع شده است.

منبع: