به گزارش عصر توریسم وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام نمود بخش عمده ای از یک میلیون زائر مجاز به ادای حج سال جاری را حجاج خارجی می سازند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از نشنال، انتظار می رود زائرانی که از خارج از عربستان به این کشور سفر می کنند، ۸۵ درصد از کل تعداد حجاج سال جاری را تشکیل دهند، این در شرایطی است که طی دو سال قبل به علت شیوع کرونا از حضور زائرین بین المللی ممانعت شده بود.
وزارت حج و عمره عربستان همینطور اعلام نمود حفظ امنیت و زائرین حج و همینطور زائرین مسجدالنبی برای دولت خادم حرمین شریفین از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و این کشور می خواهد به «حداکثر» زائرین فرصت انجام حج از سراسر جهان را بدهد.
درخواست برای انجام حج برای افراد زیر ۶۵ سال که واکسن کووید-۱۹ را از وزارت بهداشت عربستان سعودی دریافت کرده اند، آزاد خواهد بود. زائرانی که از خارج از عربستان می آیند هم موظفند آزمایش PCR منفی را که در عرض ۷۲ ساعت پیش از زمان عزیمت به این کشور گرفته شده است، عرضه کنند.
همینطور مقامات سعودی از همه زائرین درخواست کرده اند پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی خود در حین انجام مناسک حج رعایت نمایند.
در سال ۲۰۲۰، عربستان مرزهای خویش را برای مهار شیوع کووید-۱۹ بست و حج تنها به ۱۰۰۰ زائر داخلی محدود شد. سال گذشته، وزارت حج اعلام نمود که فقط ساکنان و شهروندان مجاز به انجام حج هستند که شمار آنها به علت تهدید سلامتی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ به ۶۰ هزار نفر محدود شد.
وزارت حج عربستان سعودی بعد از دو سال کاهش قابل توجه شمار زائرین اوایل هفته اعلام نمود به یک میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور اجازه خواهد داد تا در مراسم حج سال جاری شرکت نمایند.
مراسم حج به صورت معمول میزبان حدود دو میلیون مسلمان است و سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای عربستان سعودی درآمد دارد. مراسم حج سال جاری مقرر است از ۱۶ تیرماه آغاز شود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم