به گزارش عصر توریسم یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اهتمام استان به راه اندازی نظام فنی مرمت برای نخستین بار در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: یزد این ظرفیت را دارد که بعنوان قطب و مرکز مرمت کشور معرفی شود.
«احمد آخوندی» در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد اظهار نمود: نقش سازمان های مردم نهاد در هر جامعه ای برای نظارت بر کار مسئولان بسیار مهمست و در زمینه مرمت هم انجمن مرمت استان یزد بر کارهایی که در این عرصه انجام می دهند، نظارت خوبی دارند.
وی اشاره کرد: در زمینه مرمت قرار شد که نظام فنی مرمت کشور را در یزد راه اندازی نماییم چونکه الان در زمینه مرمت با مشکلات زیادی همچون بحث مشاوره روبرو می باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان خواهان همراهی تمام دستگاه های مربوطه برای تشکیل راه اندازی نظام فنی مرمت در یزد شد و اضافه کرد: با این اقدام هر گونه فعالیتی در زمینه مرمت با بهترین کیفیت و با نظارت قوی و مناسب انجام می شود.
آخوندی به راه اندازی هنرستان مرمت در یزد اشاره نمود و اظهار داشت: یزد این ظرفیت را دارد که بعنوان قطب و مرکز مرمت کشور تبدیل گردد و هر کسی در هر کجای کشور می خواهد در این عرصه آموزش ببیند، به یزد مراجعه کند.
وی ادامه داد: در زمینه میراث فرهنگی ما یک بافت و یک نفایس داریم که متاسفانه نفایس ما با وجود اینکه در تمام دنیا کم نظیر و بی نظیر هستند، مورد غفلت قرار گرفته اند و لازم است که توجه به این حوزه هم افزایش بیشتری پیدا کند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلان اینکه نباید فقط مباحث منفی را مورد توجه قرار داد، بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی هم در زمینه میراث فرهنگی یزد و گردشگری انجام شده است.
آخوندی با تاکید بر این که مباحثی در رابطه با خروج یزد از لیست میراث جهانی در شبکه های اجتماعی انتشار یافته که اصلا چنین چیزی مطرح نیست، اظهار داشت: با وجود اینکه نقاط ضعفی وجود دارد اما اقدامات باارزش زیادی صورت گرفته و گزارش های ارائه شده به یونسکو هم مورد تایید قرار گرفته است.

منبع: