به گزارش عصر توریسم یک استراحتگاه کوهستانی در ویتنام پلی با کف شیشه ای بر روی دره ای به عمق ۱۵۰ متر برای جذب گردشگران در جست وجوی هیجان افتتاح کرده که طولانی ترین پل شیشه ای در جهان به حساب می آید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از رویترز، این پل معلق که به نام «اژدهای سفید» شناخته می شود، در استان سون لا، در شمال غربی هانوی پایتخت کشور ویتنام و در همسایگی با لائوس قرار دارد.
طبق اعلام مالک و سازنده این پل شیشه ای و مرتفع، شیشه تقویت شده مورد استفاده برای پل دارای سه لایه است که هر کدام ۴۰ میلی متر ضخامت دارد و می تواند تا ۴۵۰ نفر را همزمان در خود جای دهد. این پل ۲۹۰ متر طول دارد و بین دو قله در دو طرف یک دره و یک مسیر ۳۴۲ متری در کنار صخره قرار دارد. انجمن رکورد جهانی پل دوبخشی ویتنام را بعنوان طولانی ترین پل جهان با ۶۳۲ متر در لیست خود قرار داده است.

«گلن پولارد» نماینده رکوردهای جهانی گینس که در مراسم افتتاحیه این پل در ویتنام شرکت کرده بود اظهار داشت: «مهندسی لازم برای ساختن این پل در کنار صخره و در عین حال حفظ تمام خصوصیت های طبیعت، سرسبزی و صخره ها، پروژه شگفت انگیزی بوه است».
پیشتر یک پل ۵۶۲ متری با کف شیشه ای در استان گوانگدونگ چین بعنوان طولانی ترین پل شیشه ای جهان در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده بود.
ویتنام که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است در شروع همه گیری ویروس کرونا مرزهای کشور را به منظور کنترل شیوع همه گیری بست. علیرغم این که این اقدام موفقیت هایی را به دنبال داشت اما صنعت توریسم ویتنام که معمولاً ۱۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی کشور را در بر می گیرد با خسارت مواجه گردید.
تعداد توریستهای خارجی ویتنام سال قبل به ۳.۸ میلیون نفر کاهش پیدا کرد؛ این درحالی است که سال ۲۰۱۹ این آمار ۱۸ میلیون نفر گزارش شده بود.

منبع: