مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اعلان اینکه کشورهای منطقه دریای سیاه نیز همچون بازارهای هدف گردشگری ایران هستند، اظهار داشت: کشورهای جهان کاملا به اقتصاد گردشگری وابسته شده اند.
به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، لیلا اژدری روز دوشنبه -نهم خرداد ۱۴۰۱ – در نخستین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه باموضوع چشم اندازها برای همکاری اظهار داشت: امروزه خیلی از کشورهای جهان کاملا به اقتصاد گردشگری وابسته هستند.
وی اشاره کرد: گردشگری یکی از بهترین بخش هایی است که می تواند موجب رشد فراگیر، ایجاد شغل، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود. ایران از موقعیت جغرافیایی راهبردی برخوردارست که بین کشورهای خلیج فارس، اقیانوس هند و دریای خزر بوسیله کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشورهای عضو دریای سیاه خصوصاً بوسیله راه آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: می توان از این پتانسیل در گردشگری بهره برد تا دسترسی سهل با قیمت مناسب برقرار شود. جمهوری اسلامی ایران نیز در برنامه های آتی خود توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوندهای گردشگری خود با کشورهای جهان بدنبال گسترش هر چه بیشتر است.
اژدری اظهار داشت: کشورهای منطقه دریای سیاه نیز همچون بازارهای هدف گردشگری ایران هستند.
اولین همایش ایران و سازمان سی ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با موضوع چشم اندازها برای همکاری با همکاری اداره کل دفتر همکاریهای اقتصادی چند جانبه بین المللی وزارت خارجه در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه راه اندازی شد.
این افتتاحیه با حضور خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC) و دبیر کل سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) و مهدی صفری معاون وزیرخارجه برگزار شد؛ این همایش شامل دو پنل بود، پنل اول با موضوع ایران و منطقه BSEC که در آن مدعوین به طرح مطالبی درباب تلاش جهت ارتباط گسترده تر پرداختند و در پنل دوم با طرح «ایران BSEC» مدعوین همچون مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباب مشارکت نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی به طرح مطالبی در این خصوص پرداختند.