به گزارش عصر توریسم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: یکی از اشکالات صنایع دستی منطقه واسطه ها هستند و معمولاً تولیدکنندگان سود چندانی از فروش محصولات خود ندارند؛ درنظر داریم بازارچه اختصاصی تولیدات صنایع دستی قشم را با حضور هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی ۷۰ روستای این جزیره راه اندازی نماییم.
افشار فتح اللهی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره صنایع دستی و هنرهای سنتی در جزیره قشم عنوان کرد: جزیره قشم دارای ظرفیت های ارزشمند، متنوع و کم نظیر در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است؛ در همه ۷۰ روستای قشم تولید صنایع دستی فاخر رونق دارد، این ظرفیت ها باید به هم وطنان خودمان و حتی در جهان معرفی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: یکی از اشکالات صنایع دستی منطقه واسطه ها هستند و معمولاً تولیدکنندگان سود چندانی از فروش محصول ندارند. در نظر داریم علاوه بر سایر بازارهای موجود بازارچه اختصاصی تولیدات صنایع دستی قشم را در جزیره راه اندازی نماییم تا همه هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی از ۷۰ روستای قشم در آن حضور داشته و محصولات خویش را با عرضه مستقیم بفروشند.

وی ضمن اشاره به برگزاری جام جهانی قطر در آبان و آذر ماه اظهار داشت: درحال ارزیابی و برنامه ریزی هستیم تا همزمان با این رویداد، دفتر معرفی توانمندی های فرهنگی و صنایع دستی مناطق قشم و کیش را به صورت مشترک راه اندازی نماییم.
اقامت در قشم در زمان جام جهانی برای گردشگران به صرفه است
فتح اللهی ضمن اشاره به ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری جزیره قشم اظهار داشت: جاذبه های فرهنگی و طبیعی منطقه قشم جزو خصوصیت های کم نظیر حوزه خلیج فارس است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، جام جهانی فرصت خوبی برای جذب توریست به جزیره قشم است، اما زیرساخت های لازم فراهم نشده است، طبق برآوردها حدود ۲۰۰هزار نفر از هم وطنان ایرانی برای جام جهانی به قطر سفر خواهند کرد. تلاش خواهد شد بخشی از این گردشگران را برای اقامت به قشم جذب نماییم که برای آنها هم به صرفه است، چونکه هزینه های اقامت آنها ۵۰ درصد کاهش خواهد داشت.

پل خلیج فارس جزیره قشم در دولت سیزدهم به بهره برداری می رسد
فتح اللهی اظهار داشت: پل خلیج فارس اثرات اقتصادی و سیاسی و مهمی در زندگی مردم ساکن جزیره و توسعه منطقه و حتی استان هرمزگان دارد، اجرای این طرح به علل غیرکارشناسی و تفاوت دیدگاهی مانند تبدیل به تونل شدن یا ارتفاع و مسائلی مانند آن سال ها متوقف شده است که مبنای کارشناسی ندارد، اما آنچه که دولت سیزدهم روی آن برنامه دارد و در مسافرت رئیس جمهوری به قشم هم مورد تاکید قرار گرفت، تکمیل ساخت این پل است. ما هم برنامه ریزی های لازم برای ساخت و تکمیل این پل را شروع کرده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: دولت در سال ۱۴۰۱ بخشی از هزینه های اجرای طرح پل خلیج فارس را تقبل کرده و قرار شد هزینه ساخت برای سال اول را دولت انجام دهد که مراحل مصوبات و تأمین اعتبارات آن درحال نهایی شدن است، اما برای ادامه در سالهای آتی قرار شد منطقه آزاد از طریق های قانونی دیگر اعتبارات اجرای طرح را تأمین کند.
وی افزود: بخشی از مقدمات اجرای طرح و راه اندازی کارگاه راه اندازی پل خلیج فارس شروع شده است، برای تکمیل طرح به سمت جذب مشارکت و سرمایه حرکت خواهیم کرد، بخشی از بانکها و سرمایه گذاران داخلی هم اعلام آمادگی کرده اند و مذاکرات درباره روش های مختلف سرمایه گذاری BOT و BOO را شروع کردیم.
فتح اللهی اضافه کرد: در بخش سرمایه گذاران خارجی، چند کشور متقاضی مشارکت در ساخت پل خلیج فارس هستند، مذاکرات در حال انجام می باشد و تفاهمنامه هم تنظیم شده که جزئیات قرارداد بزودی اعلام می شود اما ساخت پل با سرعت شروع خواهد شد و تلاش خواهیم کرد پل خلیج فارس در همین دولت به بهره برداری برسد.

منبع: