عصر توریسم: خراسان رضوی معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از تکمیل 80 درصد واحدهای اقامتی استان در تعطیلات نیمه خرداد ماه آگاهی داد.

یوسف بیدخوری در گفت و گو با ایسنا درباب وضعیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه کرامت اظهار نمود: از ۱۱ تا ۱۵ خرداد بیش از ۹۰۰ هزار اقامت در واحدهای اقامتی مشهد به ثبت رسیده که بر این اساس ۷۹ درصد از واحدهای اقامتی رسمی و موقت مشهد در این ایام تکمیل شده است.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با دستگاه های اجرائی دخیل در موضوع اسکان مسافران بمنظور ارائه خدمات بهتر اشاره کرد: بیش از ۴۹۶ هزار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی با ۸۵ درصد اشغال و بیش از ۴۰۱ هزار اسکان نیز در واحدهای اقامتی موقت با ۸۳ درصد اشغال در طول این مدت به ثبت رسیده است.

بیدخوری اضافه کرد: علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی از واحدهای سرپوشیده شامل مهمانسراهای دولتی، ظرفیت های اقامتی آستان قدس رضوی، حسینیه ها، مساجد و زائرسراهای ارزان زائر شهر رضوی نیز بهره گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: تنوع و تعدد واحدهای اقامتی در مشهد زیاد است و تمهیدات لازم با هدف تحقق سفر ارزان به مشهد با ایجاد واحدهای اقامتی ارزان اندیشیده شده است.

بیدخوری با اعلان اینکه بر ارائه خدمات اقامتگاه های رسمی، موقت و اضطراری بمنظور سنجش کیفیت ارائه خدمات نظارت به عمل می آید، افزود: در طول این مدت ۳۴۴ مورد نظارت بر تاسیسات گردشگری مشهد شکل گرفته که بعد از رسیدگی به ۹ مورد از شکایات، مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به گردشگران استرداد شده است.

وی عنوان کرد: مسافران می توانند با شماره ۰۹۶۲۹ مرکز خدمات سفر کشور و نیز شماره ۳۷۰۴۵ با پیش شماره ۰۵۱ تماس گرفته و اعلام شکایت و تخلف کنند. تیم های نظارتی به ظرفیت ۱۰۰ نفر بصورت گشت های مشترک کار نظارت بر واحدهای اقامتی و تأسیسات گردشگری را انجام می دهند.

منبع: