عصر توریسم: سازمان حج و زیارت از توقف صدور ویزای عربستان برای زوار ایرانی همزمان با اختتام پروازهای رفتِ حج، آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی با ۱۶۲ پرواز به عربستان انتقال داده شدند و بر اساس اعلام رئیس ستاد مدینه، عملیات انتقال همه حجاج ایرانی به عربستان به پایان رسید.
محمد آزاد همین طور اظهار داشت: تمام زوار ایرانی تا شامگاه دوشنبه سیزدهم تیرماه وارد شهر مکه خواهند شد. زوار ایرانی که قبل از مکه وارد مدینه می شوند، بطور معمول پنج روز در این شهر اقامت دارند. تا کنون ۲۰ هزار و ۳۱۵ زائر ایرانی قبل از شروع مناسک حج، به شهر مدینه رفته اند. باقی زوار نیز حدود یک هفته دیگر، بعد از اختتام مراسم حج، پنج شب در مدینه حضور خواهند داشت.
رئیس ستاد مدینه همین طور آگاهی داد که با اختتام عملیات انتقال زوار ایرانی به عربستان، صدور ویزای این کشور برای ایرانیها به انتها رسیده است.
اکبر رضایی ـ رئیس ستاد مکه ـ نیز پروسه حضور زوار ایرانی در شهر مکه را تا کنون بدون مشکل ارزیابی کرد و از آمادگی زوار جهت شرکت در مناسک حج و سرزمین مشاعر آگاهی داد و اظهار داشت: پرواز برگشت زوار ایرانی از ۲۳ تیرماه از فرودگاه جده شروع می شود و تا هفتم مردادماه ادامه خواهد داشت و آخرین پرواز زوار ایرانی هم از فرودگاه مدینه انجام می شود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم