به گزارش عصر توریسم ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اخطار به توریستهایی که قصد سفر به استانهای یزد، فارس، کرمان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان دارند، تصریح کرد: مسافرانی که قصد عزیمت به مشهد از محور شمالی دارند با کسب اطمینان امکان تردد، از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه جدا اجتناب کنند.
به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته ۲۰ استان کشور شامل ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا را درگیر کرده، بارش هایی که بنابر اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تا این لحظه (شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ – ساعت ۱۲: ۳۰) منجر به جان باختن ۵۶ نفر شده است.
از طرفی سیلاب سبب مسدود شدن بعضی از محورهای مواصلاتی سفر شده است، بعضی از بناها و بافت های تاریخی و زیرساخت های گردشگری هم خسارت دیده اند، آب گرفتگی های گسترده در تهران، یزد، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز و مشکلاتی را برای ساکنان این شهرها و مسافران و گردشگران بوجود آورده است.
همچنین با عنایت به فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، پیشبینی می شود برای برگزاری آیین های دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، حجم سفر به استان ها بخصوص شهرهای مذهبی کشور افزایش چشم گیری داشته باشد، در حالیکه هنوز احتمال وقوع سیلاب در بعضی از استان ها وجود دارد.
در همین چهارچوب ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه ای نسبت به ضرورت آگاهی از شرایط آب وهوایی به شهروندان اخطار داده است و درخواست کرده مسافران پیش از هر نوع برنامه ریزی سفر، علاوه بر آگاهی از شرایط جوی، مسیر و مقصد، وضعیت راه ها و مسیرهای سفر، امکان تردد و اقامت را در مقصد را بررسی نمایند.
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه ای اعلام نمود: با عنایت به بارندگی و سیل در بعضی از استانهای کشور و خسارات وارده به بعضی بناها و زیرساخت های گردشگری لازم است مسافران پیش از سفر نسبت به امکان سفر اطمینان و تمهیدات لازم را داشته باشند.
در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به پیشبینی سازمان هواشناسی طی روزهای آتی هم بارندگی ها ادامه می یابد و شدت بارش ها در استانهای یزد، فارس، کرمان و نیمه شرقی تهران بیشتر خواهد بود. احتمال وقوع سیل در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان وجود دارد.
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکیده کرده است: مسافرانی که قصد عزیمت به مشهد مقدس از محور شمالی را دارند ضمن کسب اطمینان از امکان تردد، از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها جدا اجتناب کنند.
منبع:

دسته‌ها: توریسم