به گزارش عصر توریسم، همزمان با ادامه اخطار وضعیت نارنجی سیل در فیروزکوه، اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان از تعطیلی تمام جاذبه های طبیعت گردی و گردشگری فیروزکوه تا آخر مردادماه و پیشگیری از ورود گردشگران به منطقه «تنگه واشی» اطلاع داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، محمد حسن باب الحوایجی ـ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه – اظهار داشت: به علت پیشبینی بارش های رگباری و جاری شدن سیل و با مصوبه ستاد بحران شهرستان فیروزکوه، از ورود گردشگران به جاذبه های گردشگری، روستاها و مسیرهای طبیعتگردی این شهرستان تا ۳۱ مردادماه جلوگیری می شود.
او اضافه کرد: تمام دستگاههای اجرایی و انتظامی در جهت اجرای مصوبه ستاد مدیریت بحران تلاش می کنند تا از ورود گردشگران بخصوص در منطقه «تنگه واشی» و روستای «جلیزجند» جلوگیری شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری فیروزکوه همینطور اظهار داشت: در صورت پیشبینی ادامه بارش ها، تعطیلی جاذبه های گردشگری این شهرستان ادامه می یابد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم از گسترش سامانه بارشی و شروع بارش ها در بعضی مناطق فیروزکوه اطلاع داد و با بیان وضعیت نارنجی نسبت به احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن آب در مسیل ها، برای روزهای پایانی هفته اخطار داد و از همه شهروندان و گردشگران خواست، ضمن اجتناب از فعالیتهای گردشگری و حضور در حاشیه رودخانه ها نسبت به ترددهای درون و برون شهری بخصوص مناطق جنوبی شهر فیروزکوه همچون چمن کلفور، خیابان تختی و خیابان پاسداران احتیاط لازم را داشته باشند و از توقف در این نقاط اجتناب کنند.
علیرغم این هشدارها اما اجرای تورهای تنگه واشی بدون ممانعت و محدودیت برای روزهای پیش رو و در ادامه ماه مرداد، درحال تبلیغ است. روز گذشته هم برخی از گردشگران در منطقه تنگه گرفتار سیلاب شده بودند که مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات ۱۸ نفر تا کنون اطلاع داده است. شاهین فتحی اظهار داشته بود: به دلیل صعب العبور بودن منطقه و نبود امکان دسترسی جاده با عنایت به جاری شدن سیلاب، یک فروند بالگرد برای نجات جان این گردشگران به منطقه تنگه واشی اعزام شد.
تنگه واشی در فاصله حدودی ۱۷ کیلومتری فیروزکوه و در راه روستای جلیزجند واقع شده که با وجود آبشار، حوضچه های عمیق آبی و رودخانه، یکی از تفرجگاه های تابستانی تهرانی ها به شمار می آید و معمولاً در فصل تابستان و از نیمه مردادماه با ازدحام جمعیت و انبوه گردشگران مواجه می باشد.

منبع: