عصر توریسم: همزمان با چهل و سومین سالگرد درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی، مراسم بزرگداشت این عالم مجاهد در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام می شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، جلسه ستاد بزرگداشت چهل و سومین سالگرد درگذشت ابوذر زمان آیت الله سیدمحمود طالقانی اولین امام جمعه پس از انقلاب و رییس شورای انقلاب با حضور نمایندگان مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، پژوهشکده تاریخ معاصر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سیدمهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی در پژوهشکده تاریخ معاصر انجام شد.
در این جلسه قرار شد مراسم چهل و سومین سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی با برگزاری نمایشگاه تصاویر کمتر دیده شده از او و با سخنرانی شخصیت های فرهنگی و تاریخ پژوهان، روز شنبه – ۱۹ شهریور – از ساعت ۱۶ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد واقع در منطقه تجریش اجرا شود.
عالم مجاهد و مفسر قرآن، آیت الله سید محمود علایی طالقانی، از پیشروان بازگشت به قرآن و تلفیق دین و سیاست در دوران معاصر محسوب می شود. زندگی مبارزاتی طولانی وی، که از اعتراض به کشف حجاب رضاخانی شروع و تا واپسین لحظات حیاتش ادامه یافت، خود نمادی روشن از این تلفیق تاریخی است. جاذبه شخصیتی و شرح صدرش، برای آیت الله طالقانی نزد تمامی جریانات و گروه ها احترام و وجهه ای بلیغ پدید آورده بود، وجاهتی که در نهایت توسط او، هزینه پیروزی و ادامه انقلاب اسلامی شد.

دسته‌ها: توریسم