عصر توریسم: عصر توریسم: معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از شروع برنامه ریزی برای اسکان زوار حج 1402 آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، اکبر رضایی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های اجرائی برای حج تمتع ۱۴۰۲ و اسکان حجاج ایرانی در دست اقدام است، اضافه کرد: باتوجه به بازبینی انجام شده در فرایندهای اجرائی حج در زمینه اسکان و با هدف به روز رسانی بانک اطلاعات مسکن و توسعه در تعداد افرادی که آمادگی دارند در زمینه اسکان همکاری داشته باشند، این برنامه ریزی ها در حال انجام می باشد.

او با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و کار کارشناسی انجام شده و لحاظ شدن نظریه کارشناسان و مسؤولان مرتبط در این عرصه در سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و اعمال نظرات کارشناسی، اظهار داشت: موضوع فراخوان هتل های حج سال ۱۴۰۲ در مکه و مدینه برای اولین بار بوسیله سامانه جامع مسکن به مرحله اجراء درآمده است.
معاون سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در مرحله نخست، آگهی فراخوان هتل ها بوسیله یکی از روزنامه های داخلی در عربستان درج شده و مراتب بوسیله سامانه و سایت های رسمی و مجازی نیز به هتلداران و مستثمرین (سرمایه گذاران) هتل ها اطلاع رسانی شده و در حال انجام می باشد. این فراخوان به مدت دو هفته برای افراد متقاضی شرکت در این فراخوان، قابل دسترس است.

اکبری بیان کرد: این اقدامات اجرائی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به حجاج ایرانی به انجام می رسد و در این ارتباط از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
معاون سازمان حج و زیارت قبل تر اظهار داشته بود: سهمیه حج سال ۱۴۰۲ ایران هنوز تعیین نشده و بعد از مذاکره با عربستان تعداد زائرانی که از ایران به حج اعزام خواهند شد. با این وجود سازمان حج و زیارت تمام ودیعه گذاران حج تمتع در سالهای قبل را فراخوانده تا اطلاعات خودرا به روز رسانی کنند. هرچند عربستان هنوز وضعیتی را برای حج آینده معلوم نکرده است، اما اکبر رضایی گفته که اولویت در حج آینده با ودیعه گذارانی است که در سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده اند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم