عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، بعد از بازگشایی کامل مرزهای ژاپن به روی توریستهای خارجی، شمار قابل توجهی از مسافران خارجی به این کشور سفر کردند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، در اولین ماه بعد از بازگشایی کامل مرزهای ژاپن به روی بازدیدکنندگان خارجی، شمار مسافران خارجی که در ماه اکتبر به این کشور سفر کردند به حدود ۵۰۰، ۰۰۰ نفر رسید.
ژاپن بیشتر از دو سال به علت همه گیری ویروس کرونا برای ورود توریستهای خارجی به کشور محدودیت اعمال کرده بود و در یازدهم اکتبر سالجاری به امید رونق گرفتن اقتصاد ژاپن به یکی از سختگیرانه ترین مقررات سفری تمام کرد.
در ماه اکتبر سالجاری، شمار مسافران خارجی که برای گردشگری و تجارت وارد ژاپن شدند به ۴۹۸، ۶۰۰ نفر رسید که این آمار در مقایسه با توریستهای خارجی ماه سپتامبر افزایش دوبرابری داشته است.
امسال میلادی، تابحال ۱.۵۲ میلیون مسافر خارجی به ژاپن سفر کرده اند. این درحالی است که آمار کلی مسافران خارجی ژاپن در سال ۲۰۱۹، ۳۱.۸ میلیون نفر گزارش شده بود.
نخست وزیر ژاپن اعلام نموده است که دولت امیدوار است ۵ میلیون ین به صورت سالانه از صنعت توریسم کسب کند، اما شاید دستیابی به این هدف برای صنعت توریسم کشوری که بشدت در دوران کرونا کساد بوده، دشوار باشد. در فاصله بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ شمار کارکنان هتل ها با ۲۲ درصد کاهش مواجه گردید و بعید به نظر می آید کارکنان این حوزه از شغل های جدیدشان به صنعت توریسم بازگردند.
به نظر می آید بخش اعظمی از درآمد صنعت توریسم ژاپن تا قبل از بازگشت گردشگران چینی محقق نشود.
در سال ۲۰۱۹، ۹.۵ میلیون توریست چینی به ژاپن سفر کرد. این یعنی گردشگران چینی در سال ۲۰۱۹، حدود یک سوم کل توریستهای خارجی ژاپن را تشکیل دادند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم