عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک می گوید: پشتیبانی از بخش خصوصی برای راه اندازی زیرساخت های گردشگری را می توان جهش و اقدامی مثبت در راستای توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان دانست.

هانی خادمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: در شهرستان اندیمشک و بصورت کلی در استان خوزستان نبود زیرساخت یکی از چالش های حوزه گردشگریست و از مشکلات مهمی است که باید حتما پیگیری شود.

او با تأکید بر این که تامین زیرساخت های گردشگری نظیر راه اندازی مجتمع های اقامتی و پذیرایی همچون ضرورت های جذب توریست است اضافه کرد: سرعت توسعه گردشگری در سایر شهرها و استانهای کشور بسیار فزاینده است.

وی با اشاره به تاثیر مهمی که صنعت گردشگری بر اقتصاد دارد اظهار داشت: در استان خوزستان اگر بدنبال توزیع عادلانه ثروت هستیم باید به سمت صنعت گردشگری پیش برویم تا منبع درآمد این استان محدود به استخراج منابع نباشد.

خادمی اشاره کرد: تعامل دستگاهای مختلف در راستای مهیا کردن زیرساخت ها، استفاده از افراد متخصص، شناسایی و معرفی مراکز و جاذبه های گردشگری و مدیریت با برنامه ریزی درست می تواند فرصت مناسب گردشگری را برای گردشگران فراهم آورد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک بر معرفی ظرفیت ها و امکانات شهرستان اندیمشک به گردشگران اصرار کرد و اضافه کرد: امکانات این شهرستان هرچند که متناسب با جمعیت نیست؛ در رده پایین هم قرار ندارد و شهر گردشگرپذیری است. بدین سبب تقویت زیرساخت های گردشگری ضرورت است و باید در حوزه توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

وی اشاره کرد: در استان خوزستان علاوه بر جاذبه های طبیعی آثار و محوطه های تاریخی با قدمتی چند هزار ساله وجود دارد که فرصت بی نظیری را برای جذب گردشگران مشتاق تاریخ و پیشینه تمدن این استان فراهم ساخته است و وجود یادمان های مذهبی دفاع مقدس نیز فرصت انتقال فرهنگ ایثار به نسل های آینده را در زمینه گردشگری جنگ مهیا کرده است.

منبع: