به گزارش عصر توریسم، همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت مبل منبت ملایر نباید تجزیه شود، اظهار داشت: هنرمندان این خطه نباید این برند را بفروشند چونکه اعتبار و برند مختص مبل منبت ملایر است.
حجت الاسلام احد آزادیخواه پنجشنبه ۲۷ بهمن در جلسه فعالان صنعت مبل منبت در ملایر، جهانی شدن مبل منبت ملایر را اتفاقی پرارزش و بزرگ دانست و اظهار نمود: این اتفاق پرارزش با نگرانی های گوناگونی همچون این که آیا تاییده جهانی شدن را می گیریم یا نه همراه بود.
آزادیخواه با تکیه بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های این حوزه برای رایزنی اقتصادی، اظهار داشت: امروز ملایر با یک سلاح قابل اعتماد در سطح کشور و بین المللی خودنمایی می کند.
وی این موفقیت را حاصل هنر دست منبت کاران ملایر و پیگیری های صورت گرفته دانست و مطرح کرد: همه این تلاش ها سبب شد امروز ملایر در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد.
آزادیخواه ضمن اشاره به اهمیت برند و بسته بندی در حوزه اقتصاد و تجارت، خاطرنشان کرد: فعالان حوزه مبل منبت هم باید به این نکته مهم توجه نمایند و از فرصت جهانی شدن این برند بهترین استفاده را ببرند.
وی استفاده از ظرفیت ها در حوزه مبل منبت را یک امر مهم و ضروری برشمرد و اضافه کرد: همه برنامه ها باید با هماهنگی و در یک محور صورت گیرد.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت با تکیه بر این که ضروریست در حوزه تبلیغات اتفاقات بهتری بیفتد، اظهار داشت: برای رسیدن به این مهم همه هنرمندان مبل منبت باید پای کار باشند.
آزادیخواه با اشاره به اینکه ما بعنوان مسئول و خادم مردم آمادگی شنیدن انتقادات را داریم، به فعالان و هنرمندان حوزه مبل منبت ملایر قول داد که مطالبات آنها را تا حد توان پیگیری کند.
وی با تکیه بر این که امروز تشکیل یک تعاونی با اعضاء و تعداد بالا می تواند حوزه مبل منبت ملایر را بیشتر از گذشته موفق کند، تصریح کرد: تشکیل تعاونی با اعضای بالا عرضه تسهیلات و حذف واسطه ها را به دنبال دارد.
آزادیخواه تصریح کرد: ملایر ظرفیت جذب سرمایه گذار در حوزه پتروشیمی، تولید فوم و سایر منسوجات حوزه مبل منبت را دارد و با این کار نیازهای فعالان مبلمان منبت در شهرستان تأمین خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای رایزنی اقتصادی با کشورهای مقصد قول پیگیری داد و ابرازامیدواری کرد: بتوانیم در چارچوب یک همایش در شهرستان نیازها و مشکلات را عنوان کرده و به صورت مستقیم رایزنی را با مسؤلان کشورهای مقصد داشته باشیم.
آزادیخواه با تکیه بر لزوم افزایش صادرات مبل و منبت و ارزآوری برای کشور مطرح کرد: تبلیغات مجانی ۵۰۰۰ ثانیه ای برای مبلمان منبت ملایر که با همکاری صدا و سیما صورت گرفت، کاری پرارزش برای دیده شدن مبلمان منبت ملایر است.
وی تصریح کرد: در ساخت تیزرهای تبلیغاتی، هنرمندان روستاها و بخش های تولید کننده مبل منبت شهرستان ذکر و شیوه هنری آنها رعایت شود.
آزادیخواه با تکیه بر لزوم همدلی، وفاق و پیشگیری از ایجاد اختلاف در این فضا، اظهار داشت: با اینکار رشد اقتصادی و بهره وری را برای همه هنرمندان این حوزه خواهیم داشت.
وی با تکیه بر لزوم استفاده از تجربیات دیگران، خاطرنشان کرد: باید به سمت تجارت تعاونی محور پیش برویم پس ضروریست که در این تعاونی همه فعالان این حوزه حضور داشته باشند.

ضرورت عقد قراداد با برخی فروشگاه ها با هدف معرفی مبلمان ملایر
در ادامه دبیر شرکت تأمین نیاز استان همدان (نواندیشان منبت کار ملایر)، اظهار نمود: در شهرستان ملایر با ۵۳۰۰ کارگاه و واحد تولیدی انواع مبلمان چوبی زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را به طور مستقیم فراهم نموده است.
مهدی زهره وند با اشاره به اینکه جهانی شدن صنعت مبل منبت ملایر با تلاش شبانه روزی همه هنرمندان این حوزه به ثمر رسیده و نباید بعضی از این برند به دنبال منافع شخصی باشند، مطرح کرد: هر تصمیمی برای عقد قراردادها در حوزه فروش و اقدامات دیگر، باید با نظر همه فعالان این حوزه باشد.
زهره وند عقد قراداد با برخی فروشگاه ها را کمکی برای معرفی مبلمان ملایر خواند و اظهار داشت: البته این قراردادها نباید ضربه ای به صنعت مبل منبت بزنند و فروشگاه های بزرگ علاوه بر منافع خود برند ملایر را مد نظر داشته باشند.
وی به نصب بیلبوردهای بین جاده ای در برگزاری جشنواره زمستانی مبل منبت ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: باید همه فعالان عرصه مبلمان منبت بتوانند در این جشنواره حضوری فعال و رقابتی در کنار هم داشته و بهره لازم را از این جشنواره ببرند.
زهره وند با اشاره به اینکه فضای مبل منبت شهرستان نیازمند وحدت بیشتر برای پیشبرد اهداف خود است، تصریح کرد: برخی اقدامات بدون برنامه می تواند زنگ خطری برای این حوزه باشد پس باید همه مواضع را مد نظر گرفت تا مشکلی پیش نیاید.
وی به مشکلات حوزه مبل منبت ملایر در طول سالهای گذشته همچون ویروس کرونا که عملاً حضور خریداران و مسافران به شهرستان ملایر را محدود کرد، اشاره و ابرازامیدواری کرد: با مبادرت به موقع مسؤلان شاهد حضور پر شور خریداران برای ایام عید نوروز در ملایر باشیم.
در ادامه رئیس اتاق اصناف ملایر با اشاره به اینکه اتاق اصناف از ظرفیت های خوبی برخوردار است، اظهار داشت: ملایر در حوزه مبل منبت دارای پتانسیل بالایی است به طوریکه یک سوم درآمد شهر ملایر وابسته به صنعت مبلمان است.
میثم زندیه به مشکلات این صنعت در تهیه مواد اولیه طی سالهای اخیر به دلیل اعمال تحریم ها، اشاره و بیان نمود: مهم ترین دغدغه فعالان این صنعت تهیه مواد اولیه همچون چوب، پارچه و… است.
زندیه ضمن اشاره به مشکلات موجود در حوزه واردات، مطرح کرد: ضروریست که با پیگیری مواد اولیه بدون واسطه به دست فعالان این حوزه برسد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری واحدهای صنعتی مبلمان تهران درحال ورشکستگی هستند اما هنرمندان منبت کار در ملایر با سختی این صنعت را حفظ کردند.
رئیس اتاق اصناف ملایر با اشاره به اینکه کشورهای رقیب همچون ترکیه و چین بازارهای جهانی را با قیمت کمتر در دست می گرفتند، اضافه کرد: اگر مواد اولیه مناسب با قیمت نازل تر در دست داشته باشیم می توانیم جایگاه خویش را در جهان ارتقاء ببخشیم و با قیمت مناسب تر محصولات خویش را به بازار عرضه نماییم.

منبع:

دسته‌ها: توریسم