عصر توریسم: عصر توریسم: سمنان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از شروع موج سفرهای نوروزی در کشور آگاهی داد.
علی اصغر شالبافیان، ۲۰ اسفندماه در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان اظهار داشت: موج سفرها در کشور از هفته گذشته شروع شده است و بواسطه تقارن ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان، الگوی سفرها به پیش از فرارسیدن سال نو و هفته اول تعطیلات تغییر کرده است.
وی با اعلان اینکه موجی از سفرها نیز به پس از پایان ماه مبارک رمضان انتقال خواهد یافت افزود: ضروریست برای سفرهای آن برهه زمانی نیز از اکنون برنامه ریزی شود.
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اشتراکات گوناگون فرهنگ ایرانی و اسلامی هشدار داد: توطئه هایی برای ایجاد تقابل میان فرهنگ دینی و قرآنی ماه مبارک رمضان با فرهنگ ایرانی نوروز توسط برخی جریان ها برای سواستفاده در حال انجام می باشد که مدیریت در این خصوص در حال انجام می باشد.
شالبافیان با اشاره به افزایش تلفات جاده ای در روزهای نوروز هر سال بر لزوم واکاوی دلیلهای بروز تصادفات و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با این وضعیت اصرار کرد.
معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در بحث تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن در استان سمنان در نوروز سال ۱۴۰۱ شاهد روند نزولی و کاهش تلفات جاده ای بودیم چونکه سال قبل به خوبی این امر در استان مدیریت شد و تجربه استان به گونه های مختلف در سطح کشور انعکاس یافت.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا- تفاهمنامه برقراری پوشش اینترنت در روستاهای هدف گردشگری استان میان ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور مهندس هاشمی، استاندار سمنان و شالبافیان، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید.