عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، باستان شناسان در زیر یک کلیسای قدیمی در ترکیه چند اتاق و یک تونل به قدمت 1500 سال کشف کردند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از لایوساینس، باستان شناسان چند اتاق زیرزمینی و یک تونل ۱۵۰۰ ساله را زیر کلیسای قدیمی واقع در کهن ترین محوطه «استانبول» یا همان «قسطنطنیه» سابق کشف کرده اند که زمانی پایتخت امپراتوری بیزانسی بود.
دلیل ساخت این سازه های مخفی هنوز مشخص نیست، اما این اتاق ها و تونل احتمالاً قسمتی از کلیسای بزرگ «سنت پولیوکتوس» (St. Polyeuctus) هستند که در بالای سازه ها قرار دارد و زمانی تولید شده است که این شهر در دوران امپراتوری بیزانسی مرکز مسیحیت بوده است.

این سازه های زیرزمینی از دو تالار بزرگ تشکیل شده اند که بوسیله یک تونل به یکدیگر متصل می شوند. بنظر می رسد که این تونل به اتاق نزدیک محراب کلیسا نیز متصل بوده است. بخشهایی از اتاق های زیرزمینی با موزائیک و مرمرهای حکاکی شده تزئین شده اند.

برمبنای «فرهنگ آکسفورد بیزانس» (انتشارات دانشگاه آکسفورد، ۱۹۹۱)، کلیسای سنت پولیوکتوس بین سالهای ۵۲۴ و ۵۲۷ بعد از میلاد، در زمان امیر ژوستینین ساخته شد. این کلیسا یکی از باشکوه ترین کلیساهای قسطنطنیه و همین طور بزرگترین کلیسا بود تا اینکه کلیسای جامع ایاصوفیه (مسجد فعلی) در سال ۵۳۷ ساخته شد.
تنها چیزی که حالا از این کلیسا باقی مانده ویرانه های آنست، اما در دوران اوج خود، این کلیسا به زیبایی طراحی شده بود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم