به گزارش عصر توریسم، از گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از اجرای ۵۰ ویژه برنامه مختلف در استان اطلاع داد و اظهار داشت: برندسازی در حوزه صنایع دستی در اولویت است.
ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی، اظهار نمود: گیلان در حوزه صنایع دستی قابلیت ها و توانمندی های خوب و ارزشمندی دارد که باید به آن در جهت اقتصادی سازی و اشتغال آفرینی، توجه گردد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری بیشتر از ۵۰ برنامه مختلف بمناسبت هفته صنایع دستی در گیلان اطلاع داد و اضافه کرد: این برنامه ها به تفکیک در هفته صنایع دستی که از ۱۷ خردادماه آغاز می شود و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، اجرا می شود.
وی به تشریح برنامه های هفته صنایع دستی در این استان پرداخت و بیان نمود: افتتاح اقامتگاه، کارگاه و فروشگاه و بازارچه های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، رونمایی از میدان و معابر نامگذاری شده با نام صنایع دستی، برگزاری مسابقه، جشنواره، ورکشاپ و کارگاه آموزشی، قدردانی از پیشکسوتان و هنرمندان برتر و برگزاری تور آموزشی و کارگاه گردی تنها بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته صنایع دستی است.
جهانی از طریق اندازی موزه نساجی سنتی در روستای قاسم آباد اطلاع داد و افزود: قاسم آباد گیلان در حوزه لباس های سنتی شهرت جهانی دارد.
وی افزود: برگزاری مراسم نکوداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فرهیختگان صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و برترین های این حرفه از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از برگزاری ۳۰۰ جشنواره پارسال اطلاع داد و بیان نمود: در این جشنواره ها بیشتر از ۵۰۰۰ غرفه برای هنرمندان صنایع دستی در جهت عرضه تولیدات اختصاص داده شد.
وی با تکیه بر این که برندسازی در حوزه صنایع دستی در اولویت است، اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی ویژه صنایع دستی در گیلان در دستور کار قرار دارد.
جهانی ضمن اشاره به تقویت بازار هدف محصولات صنایع دستی گیلان، اضافه کرد: کیفی سازی، بسته بندی و برندسازی در جهت جذب بازار هدف تولیدات صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.