به گزارش عصر توریسم، نقص فنی در هواپیمای ۱۵۲۰ مشهد درحالی که به مقصد فرودگاه شهر جده در حرکت بود، به فرود الزامی این پرواز در فرودگاه مدینه منوره منجر گردید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، غلامرضا رضایی ـ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ در رابطه با فرود اضطراری پرواز ۱۵۲۰ در فرودگاه مدینه و سلامت جسمی زائرین ایرانی این پرواز، اظهار داشت: این پرواز پنجشنبه، ۱۸ خردادماه از مبدأ مشهد عازم جده بود و باید ساعت ۸: ۴۰ در فرودگاه این شهر به زمین می نشست، که به علت نقص فنی به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مدینه مجبور شد.
او ضمن اشاره به مساعدت و همکاری مسؤولان مربوط در عربستان، اضافه کرد: مسیر سفر زائرین این پرواز که قرار بود پس از فرود در جده بعد از احرام بستن در «جحفه»، عازم مکه شوند، بالاجبار تغییر نمود و بمحض پیاده شدن از هواپیما، با هماهنگی ستاد حج و زیارت به هتلی در مدینه منتقل شدند.
معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: این زائرین بعد از استراحت و پذیرایی و همینطور زیارت حرم رسول الله (ص) و ائمه بقیع، به مسجد تاریخی شجره عزیمت خواهند کرد تا بعد از احرام بستن، همراه دیگر زائرین رهسپار مکه شوند.
رضایی اضافه کرد: تمام تمهیدات و تسهیلات برای رفاه حال این زائرین اندیشیده شده و غروب پنجشنبه، بعد از محرم شدن، با وسایل نقلیه تدارک دیده شده، همانند دیگر زایران کشورمان (مدینه قبل) رهسپار مکه می شوند.
به قول معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، سرنشینان پرواز ۱۵۲۰ مشهد هم در ابتدا و انتهای این سفر به زیارت مزار پیامبر (ص) و ائمه بقیع مشرف می شوند.
رضایی با تقدیر از همکاری مسؤولان عربستان سعودی در رابطه با این پرواز، اظهار داشت: این زائرین، سحرگاه جمعه در مکه خواهند بود.

دسته‌ها: توریسم